Twinkle | Digital Commerce

Clicks in Bricks brengt bestelzuil naar de winkelvloer

2017-11-08
180101
  • 1:32

Clicks in Bricks is een nieuw Nederlands initiatief op het gebied van cross channel retail. Ramon Cohen de Lara en Maarten Rooseboom gaan de markt op met bestelzuilen voor winkeliers, die daarmee geen nee meer hoeven te verkopen als producten uit voorraad zijn.
 
Clicks in Bricks biedt volgens de initiatiefnemers ook mogelijkheden voor een retailer om alle producten te verkopen van een fabrikant waar hij mee samenwerkt. Verder kan het assortiment van andere retailers als online shop-in-shop worden aangeboden via de zuilen. Cohen de Lara en Rooseboom, ook oprichters van Qweery, wijzen op een recent rapport van ABN Amro. Daaarin worden deze nieuwe vormen van samenwerking in de keten geopperd.

‘Totaalconcept’
Clicks in Bricks vraagt in beginsel 99 euro per maand voor een bestelzuil van leverancier Swipespot, waarmee exclusiviteit is afgesproken. Cohen de Lara spreekt van een ‘totaalconcept’: ‘Wij leveren een luxe en elegante zuil, een tablet, een mobiele webshop, beveiligde betaalmethodes en software’. De zuil, die op locatie wordt geïnstalleerd, krijgt de look and feel en het logo van de hurende retailer.

Certificering
Cohen de Lara en Rooseboom laten weten in principe te werken met de software van hun bedrijf Qweery, dat afgelopen oktober een pact sloot met Docdata Payments op het gebied van m-commerce. Maar ook andere leveranciers van hardware, software, betaalmethodes en logistieke oplossingen kunnen aanhaken. Daarvoor moeten ze wel een certificeringstraject doorlopen.

Cohen de Lara daarover: ‘De certificering is nodig omdat Clicks in Bricks eindverantwoordelijk blijft voor wat aan klanten wordt geleverd. Wij vinden dat de winkelier zich geen zorgen hoeft te maken over niet of slecht werkende hardware, software en dergelijke zaken. Clicks in Bricks moet hem juist ontzorgen, het moet een extra verkoopkanaal zijn en kosten reduceren van te hoge voorraden.’