Twinkle | Digital Commerce

PayPal komt met Groupon-concurrent

2017-11-08
180101
  • 1:02

PayPal mengt zich begin volgend jaar in de strijd met (groeps)kortingssites als Groupon en LivingSocial. Het koopjesplatform van eBay's betaaldochter gaat deals serveren op basis van het individuele koopgedrag en de actuele locatie van shoppers.

Dat meldt het Amerikaanse persbureau Bloomberg zojuist op basis van een interview met PayPal-president Scott Thompson. ‘Wij zullen de klant alleen iets aanbieden dat voldoet aan de criteria uniek en relevant. Alle andere partijen zullen je bombarderen', stelt hij onder meer.

Soort bluetooth marketing
PayPal zal zich dus niet al te zeer aan de klant opdringen volgens Thompson, hoewel hij wel spreekt over mogelijkheden om kortingen te communiceren als een smartphone-bezitter langs een winkel loopt. Op dit punt roept het koopjesplatform, waarvan nog geen naam bekend is, associaties op met bluetooth marketing.

Ruim honderd miljoen gebruikers
Thompson heeft aangekondigd dat een aantal van Amerika’s grootste online retailers zal participeren in het nieuwe concept. Waar Google kortingsdienst Offers lanceerde en Amazon een belang nam in LivingSocial, had eBay nog geen concurrent voor Groupon in huis. Die komt er nu via betaaldochter PayPal, dat volgens Bloomberg 103 miljoen geregistreerde gebruikers heeft.