DHL wordt mede-eigenaar van de nieuwe Duitse websupermarkt All you need. De pakketpoot van Deutsche Post heeft dat zelf bevestigd. Behalve de bezorging van pakketten neemt DHL ook de opslag en de picking & packing voor zijn rekening.
Vorige maand kwam het gerucht naar buiten dat DHL zou gaan participeren in All you need, een websupermarkt waaraan Christian Heitmeyer sinds begin dit jaar werkt. Heitmeyer was ook grondlegger van Brands4friends, een besloten shoppping platform dat vorig jaar werd verkocht aan eBay. Uit een strategiedocument bleek al dat DHL veel toekomst ziet in de bezorging van levensmiddelen.
Food en non-food
DHL heeft nu bekend gemaakt dat het een aandeel krijgt in All you need (ook wel Allyouneed24), die getuige de url Allyouneed.eu ook ambities heeft buiten Duitsland. Volgens de Duitse vaktitel Der Handel gaat het om een belang van 33 procent. DHL geeft aan dat de begin volgend jaar te openen websuper zowel food als non-food producten gaat verkopen, met veel virtuele schapruimte voor milieuvriendelijke producten.
PostNL
PostNL verdient in ons land al langer direct aan online verkoop, onder andere met de webwinkels Kadowereld.nl, Sjopze.nl en Twish.nl. Een andere overeenkomst tussen de postbedrijven is dat ze zich beide aanbieden als aannemer van e-commerce projecten. Waar PostNL tot op heden vooral fashionbedrijven online op weg hielp, mikt DHL sinds kort op het Nederlandse mkb.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
DHL stapt in nieuwe websupermarkt
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.