42hrsclub, één van de eerste besloten online winkelclubs van Nederland, is in handen gekomen van DKRJ Holding BV. Ingeschreven koopjesjagers moeten een nieuw wachtwoord opgeven om weer toegang te krijgen tot de flash sales.
42hrsclub werd eind 2008 in de markt gezet door Ingmar Creutzburg onder de bedrijfsnaam The Flash Stores. In uitverkopen van 42 uur werden producten van onder meer Marlies Dekkers, Nike en Kujitchi in de aanbieding gedaan. Maar de site redde het niet en ging dit najaar uit de lucht.
Markt in beweging
Bij de start van 42hrsclub waren besloten online winkelclubs nog relatief nieuw in ons land. De markt is nu flink in beweging. ShopVIP, even voor 42hrsclub begonnen in Nederland, werd dit najaar overgenomen door de Belgische Snapstore-eigenaar Cameleon. Vorige maand zette de Franse pionier Vente-privee.com voet op Nederlandse bodem.
Opnieuw aanmelden
Onder de nieuwe eigenaar DKRJ Holding, ook het bedrijf achter dagdealsite Goeiemode.nl, blijft 42hrsclub modeartikelen in de uitverkoop doen. Eigenaar Alexander van Nimwegen laat weten dat de e-mailabonnees een nieuw wachtwoord moeten opgeven om toegang te krijgen tot de sales. 'Het e-mailbestand hoorde bij de activa die wij uit de failliet boedel hebben overgenomen.'
Dit artikel is zojuist aangepast. Eerder stond er dat DKRJ Holding geen toegang zou hebben tot het e-mailbestand dat 42hrsclub de afgelopen drie jaar heeft opgebouwd. Dat heeft de nieuwe eigenaar wel, liet Alexander van Nimwegen namens DKRJ weten.
Wat ik heb gehoord is dat die Ingmar Creutzberg de zaak failliet heeft laten gaan omdat ie zijn eigen clubje wilde runnen en zijn investeerders/partners wilde naaien. Die staat nu op de markt met z'n 2e handskleren.
@Karel: het zou mooi zijn als je zou kunnen aangeven van wie je dit dan hebt gehoord. En wie jezelf precies bent.
De reactiemogelijkheid is niet bedoeld om anoniem gal te spuwen op basis van informatie die ook maar 'van horen zeggen' is. Zeker niet in deze bewoordingen.