Twinkle | Digital Commerce

PostNL lanceert nieuwe diensten MijnPakket en Checkout

2017-05-27
17953
  • 1:16

PostNL biedt webshoppers voortaan een nieuwe manier om bezorgvoorkeuren centraal te beheren: MijnPakket. De gegevens worden automatisch ingeladen bij webwinkeliers die PostNL Checkout implementeren. Voor webwinkels die draaien op Mijnwinkel.nl is al een koppeling beschikbaar.

Met de integratie van PostNL Checkout in het bestelproces bieden webwinkeliers online kopers keus in bezorging, aldus het postbedrijf. Uit het persbericht: ‘Kopers kiezen voor een dag, waarbij ook het tijdvak vermeld wordt waarop zij de pakketbezorger mogen verwachten.’ Een tijdvakprognose dus, maar de tijdvakken verschillen in lengte (zie afbeelding). Volgens woordvoerster Else de Kwaadsteniet is de lengte afhankelijk van zowel de regio als de dag in kwestie. 'Uiteraard gaan we kijken of we dit allemaal nog scherper kunnen stellen.'



MijnPakket
PostNL Checkout wordt vandaag officieel gelanceerd. De dienst voor webwinkeliers is nauw verbonden met PostNL MijnPakket, een nieuwe dienst voor consumenten. Zij kunnen eenmalig een profiel aanmaken, waarin hun bezorg- en betaalvoorkeuren worden opgeslagen. Als ze kiezen voor PostNL Checkout bij de aangesloten webwinkels, worden hun persoonlijke voorkeuren automatisch ingevoerd. Via MijnPakket kunnen shoppers inzicht krijgen in alle aankopen die via hun account zijn gedaan.

Mijnwinkel.nl
Volgens PostNL bezorgen de nieuwe diensten webwinkeliers minder vragen, tevredener klanten en meer omzet. Voor verkopers die gebruik maken van de webwinkelsoftware van Mijnwinkel.nl, waar PostNL een pact mee sloot, is reeds een koppeling met PostNL Checkout gerealiseerd. Zij kunnen de service door PostNL laten activeren (eerste voorbeelden).