Twinkle | Digital Commerce

Zanox introduceert Europese Marketplace

2017-05-27
180101
  • 1:29

Verschillende partijen kondigen vandaag de dag een marktplaatsconstructie aan. Zo ook het performance advertising netwerk Zanox-M4N, dat binnenkort start met de ‘Zanox Marketplace’. Een transparant platform dat directe communicatie tussen adverteerders en publishers mogelijk maakt.

Tijdens de Global Alliance Summit afgelopen vrijdag in Berlijn stond het nieuwe systeem centraal. Christian Kleinsorge, CSO bij het bedrijf: ‘Vanuit publishers is er de behoefte om te zien welke programma’s het beste performen. En advertisers willen inzicht in alle relevante publishers . De Zanox Marketplace is ons antwoord op deze vraag vanuit de klant.’

Social media-opzet

De Zanox Marketplace is een ‘social media-platform’ waarop alle aangesloten partners een uitgebreid profiel krijgen met hun onderscheidende kenmerken en performance criteria. Deze informatie - denk aan eCPC’s, conversieratio en keurings- en uitbetalingstermijnen - is zichtbaar voor alle deelnemers in het Zanox-netwerk. Hoe aantrekkelijker de performance, hoe eerder publishers zijn geneigd de advertenties op hun websites of andere online kanalen te plaatsen. Andersom kunnen adverteerders via het platform zoeken naar geschikte publishers waarvan zij de match en het potentieel direct kunnen zien. Adverteerders kunnen publishers vervolgens zonder tussenkomst van het netwerk uitnodigen voor hun advertentieprogramma. ‘Kwaliteit, transparantie en performance. Op die drie pijlers richten wij ons’, laat Roger Kenbeek, managing director van Zanox-M4N, weten. ‘Wij verwachten dat de uitgebreide mogelijkheden, zoals directe communicatie tussen partners en de volledige transparantie, de basis vormt voor een nieuwe boost van performance advertising in Nederland en Europa.’

12 landen
Zanox, dat begin deze zomer M4N heeft overgenomen, verwacht de Zanox Marketplace eind van dit jaar te lanceren in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, Polen en Turkije. Het huidige Zanox-platform blijft in de transitieperiode na de marktlancering operationeel, zo meldt het bedrijf, maar het zal niet de nieuwe mogelijkheden van de Zanox Marketplace bevatten.