Twinkle | Digital Commerce

Repeat brengt webwinkel naar de winkelvloer

2017-11-08
180101
  • 1:23

De Repeat Group experimenteert met touchscreens in zijn fysieke winkels. Het Zwitserse bedrijf met Nederlandse oprichters, bekend om zijn kasjmier-kleding en om uithangbord Doutzen Kroes, hoopt winkelklanten te bewegen met een gerust hart ook online kleding aan te schaffen.

Dat laat Jos Benders namens Repeat weten aan Twinkle. Op dit moment gaat een Acer touchscreen rond langs de zes eigen winkels van Repeat in Nederland (3 stuks), Zwitserland (2) en Duitsland (1). Benders: ‘Ons marketingbureau MUSE heeft een applicatie gebouwd waarmee klanten zich in de winkel kunnen inschrijven voor onze nieuwsbrief. Daarnaast kunnen ze aan de hand van een verkoopster door onze website lopen en ook daadwerkelijk met de verkoopster een online bestelling plaatsen.’

Makkelijk, veilig en snel
Volgens Benders denken nog teveel klanten uit de doelgroep van Repeat dat webwinkelen niet aan hen is besteed. ‘Maar door in een vertrouwde omgeving te laten zien hoe het werkt, merken ze dat het allemaal wel meevalt en dat het makkelijk, veilig en snel gaat. Zo maken we hen enerzijds attent op onze webwinkel en anderzijds vertrouwd met online winkelen. Door de collectie in onze webwinkel inzichtelijk te maken, vergroten wij ons winkelassortiment en stimuleren we onze sales.’

Cross channel
Benders zegt dat Repeat (uitgebreid Twinkle-interview over e-commerce hier) in de nabije toekomst de optie gaat bieden om online de winkelvoorraden in te zien en bestelde producten in de winkel op te halen of te retourneren. ‘De mogelijkheid om continu in elke fysieke Repeat-winkel online te bestellen, zoals Score dat nu al mogelijk maakt, is een volgende stap. We geloven heilig in cross channel.’