Twinkle | Digital Commerce

Horloge.nl opent fysieke winkel in Rotterdam

2017-11-08
180101
  • 1:44

Rob Versteeg en Henrik de Keizer hebben binnen een jaar na de lancering van Horloge.nl een fysieke winkel geopend in Rotterdam. De vestiging, waar het hele assortiment van de webwinkel ligt opgeslagen, doet ook dienst als afhaalpunt voor online bestelde klokjes.

Horloge.nl’s eerste winkel opent vandaag de deuren in een oude bakkersfabriek in Rotterdam. Uit het persbericht: ‘De stoere en eigenzinnige winkel heeft een industriële uitstraling met een hypermoderne touch in de vorm van touchscreens met een kieswijzer. Deze helpen je bij het maken van een eerste selectie van modellen. Daarna worden de horloges van je keuze voor je gehaald en kan je deze om je pols zien.’ Volgens Versteeg is de kieswijzer in de winkel gebaseerd op de kieshulp op Horloge.nl.

Ruim assortiment
Alle circa vijfduizend horloges van zo’n 45 merken op Horloge.nl zijn voortaan te koop in de fysieke winkel. De uurwerken lagen al opgeslagen in het pand in het Rotterdamse Oude Noorden, aldus Versteeg tegen Twinkle: 'En dus was het logisch om daar een winkel te openen, in plaats van in het centrum van de stad. Daar kun je moeilijk zo'n ruim assortiment op voorraad hebben. We gaan er overigens van uit dat de meeste bezoekers via de webwinkel bij onze winkel terecht komen.'

Webondernemers in horloges
Versteeg (rechts op de foto) is ook uitbater van Swatch-webwinkel Squiggly.com, die al vijftien jaar bestaat, en van de internationale horlogeshop Mastersintime.com. Zijn compagnon Henrik de Keizer is oprichter van Horlogeforum.nl en webmagazine Horloge.info. Samen kochten de ondernemers vorig jaar de domeinnaam Horloge.nl. 'Voor een ton', aldus Versteeg. De shop ging op 1 januari dit jaar live en draait naar tevredenheid. Overigens is ook Horloge.be in bezit van Versteeg en De Keizer.



Omgekeerde weg
De webondernemers benadrukken dat ze als sieradenverkoper de omgekeerde weg bewandelen: eerst een webwinkel en dan een fysieke winkel. Vaker gebeurt dat vice versa. Een voorbeeld biedt Bouman Juwelen Culemborg, dat drie jaar geleden startte met BoumanOnline. Inmiddels overstijgt de omzet van de online tak die van de fysieke winkel, liet shophouder Robbert Treffers onlangs weten aan Twinkle.