Twinkle | Digital Commerce

Uitgever NL Unlimited start koopjesplatform

2017-05-27
180192
  • 1:22

NL Unlimited maakt zich op voor de verkoop van kortingsbonnen op internet. De uitgever van de bladen NL10, NL20, NL30, NL40, NL50 en NL70 gaat deals verkopen aan inwoners van Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Groningen en Den Haag.

NL Unlimited start op 1 oktober met aanbiedingen op de site Nlvoordeel.nl. ‘We gaan geen sloffen verkopen’, reageert uitgever Hans Perukel tegen Twinkle. ‘Net als bij onze bladen staan cultuur en uitgaan centraal. Daar zit ook aanbod van e-commerce partijen bij, denk maar eens aan ticketverkopers. Volgende maand beginnen we met deals in Amsterdam, daarna zullen de andere steden volgen.’

Of NL Voordeel een dagaanbiedingensite of een site met meerdaagse aanbiedingen wordt, moet Perukel naar eigen zeggen nog bepalen. Wel is duidelijk dat het ‘niet per se’ om groepsaanbiedingen gaat, waarbij (à la Groupon) een minimum aantal inschrijvers vereist is om een deal door te laten gaan.

In print en op radio
NL Unlimited, onderdeel van AKP Media, zal koopjesplatform NL Voordeel ook communiceren in zijn papieren media. Perukel: ‘NL20 wordt vanaf oktober voorzien van een uitneembaar boekje. Verder zullen we de site promoten via nieuwsbrieven en via de Amsterdamse zender Wild FM (recent overgenomen door AKP Media, red.). Daar komt geregeld een NL Voordeeljournaal voorbij.’ Bij bewezen succes zegt Perukel soortgelijke radiopromotie in andere regio’s te overwegen.

Zoveelste toetreder
NL Unlimted wordt de zoveelste toetreder in de jonge Nederlandse markt van kortingsbonnensites. Voorgangers zijn onder meer Groupon (na de overname van MyCityDeal), de Telegraaf Media Group (GroupDeal), Markplaats.nl (Marktplaats Aanbieding), Wegener (SweetDeal), Metro (SaveMyDay) en LivingSocial.