Net-a-Porter, de gerenommeerde high fashion verkoper op internet, was gister voor één avond in de winkelstraat te vinden. In Londen en New York werden twee pop-up window shops opengesteld. Fashionista’s konden er aankopen doen met hun mobieltje.
De window shops werden geopend ter gelegenheid van Vogue’s Fashion Night Out. Wie een speciale applicatie had gedownload op zijn mobiele telefoon kon gister aankopen doen bij de virtuele winkels, of prijzen winnen.
Tesco
De pop-up shops van Net-a-Porter doen denken aan de virtuele supermarkt van Tesco’s formule Home Plus in Zuid-Korea, waarvan inmiddels een tweede ‘vestiging’ is geopend:
Ocado
De Britse websupermarkt Ocado verkocht onlangs ook voor het eerst op straat, in Londen:
Aurasma
De initiatieven van Net-a-Porter, Tesco en Ocado werken allemaal op basis van augmented reality. Anders dan Tesco (QR-codes) en Ocado (barcodes) liet Net-a-Porter de producten zelf scannen gister. Daarvoor gebruikte het e-commerce bedrijf techniek van Aurasma, een augmented reality browser à la Layar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Net-a-Porter de straat op met pop-up window shops
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.