Etsy boort een nieuwe bron van inkomsten aan: de bekende marktplaats in handgemaakte artikelen en vintage fashion laat verkopers betalen om hoger te scoren in zijn zoekmachine. De search ads volgen anderhalve maand nadat Etsy zoekresultaten ging rangschikken op relevantie.
Tot begin augustus werden de zoekresultaten op Etsy.com altijd gerangschikt op chronologie: de laatst toegevoegde advertentie kwam als eerste bovendrijven. Dat veranderde met de komst van search relevancy, wat volgens Etsy al voor een betere spreiding van de aandacht voor producten gezorgd.
Maar de roep van verkopers om zich extra te kunnen profileren bleef. Etsy verklaart. ‘As our Marketplace now has over 10 million items, promoting items is getting harder and harder.’ Zie daar de lancering van Search Ads, aanstaande dinsdag. Verkopers kunnen relevante (door Etsy gesuggereerde) keywords inkopen en hun advertentiebudget per week maximeren.
Etsy In Nederland
Etsy telde afgelopen maart wereldwijd meer dan 7,2 miljoen leden volgens het ANP. Vorig jaar verkochten meer dan vierhonderduizend handelaren, waarvan zo'n vierhonderd Nederlandse, voor 314 miljoen dollar aan artikelen. Etsy probeert potentiële verkopers uit ons land en België warm te maken voor zijn marktplaats. Het Amerikaanse bedrijf organiseert daarom al enige tijd fysieke bijeenkomsten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Etsy laat shophouders adverteren in zoekmachine
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.