Afgelopen juli brachten Nederlandse internetgebruikers samen 900 procent meer tijd door op couponsites dan in juli vorig jaar. Groupon is het populairst: de site trok in juli ruim zevenhonderdduizend unieke bezoekers.
Dat blijkt uit cijfers van comScore. Afgelopen juli brachten bijna twee miljoen Nederlanders een bezoek aan een couponsite. Dat is 260 procent meer dan een jaar geleden, toen veel van de thans grootste aanbieders nog niet bestonden:
5 minuten
De gemiddelde Nederlandse bezoeker blijft langer dan vorig jaar hangen op couponsites, getuige de vertienvoudiging van het totaal bestede aantal minuten. Afgelopen juli duurde een gemiddeld bezoek aan sites als Groupon, LivingSocial, Sweetdeal, GroupDeal en Marktplaats Aanbieding 5 minuten volgens comScore, dat geen inzicht biedt in de omzetten van de koopjesplatformen.
Inmiddels bereiken de couponsites samen ruim 16 procent van de Nederlandse internetpopulatie. Volop groeiruimte dus nog in deze jonge markt.
NB: in het laatste papieren nummer van Twinkle, dat deze week verscheen, vindt u op pagina 50 en 51 ook Nederlandse cijfers van comScore. Ze brengen het bereik van Nederlandse retailsites in beeld. Ook de overlap van bezoekers in de top 5, het zogenoemde kruisbezoek, komt daar aan de orde.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bezoek aan couponsite in één jaar vertienvoudigd
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.