Twinkle | Digital Commerce

Zalando komt met magazine in Nederlandse

2017-05-27
180101
  • 1:14

Op 14 september 2011 verschijnt het eerste Zalando Magazine voor Nederlandse klanten van de Duitse online schoenverkoper. Het blad moet vooral vrouwen in de leeftijd van 25 tot 49 jaar aanspreken, maar Zalando mikt ook op mannen met de periodiek.

Mediabureau Zigt meldt dat Zalando Magazine vier keer per jaar zal verschijnen, in een oplage van tweehonderdduizend stuks. Klanten van Zalando ontvangen het magazine per post of in de doos bij een bestelling. Een advertentie van een hele pagina kost vijfduizend euro volgens de tariefkaart.

Stijladviseurs en mode-experts
In Duitsland rolde de eerste editie van Zalando Magazin (cover in jpg-formaat) afgelopen voorjaar van de pers. Naar het voorbeeld op thuismarkt besteedt het blad hier ook aandacht aan de nieuwe collectie van Zalando, maar ook aan algemene modetrends en stijlen. In Zalando Magazine komen onder meer stijladviseurs en andere mode-experts aan het woord.

Duitse Zappos
Zalando bestaat pas sinds 2008 en wordt wel de 'Europese Zappos' genoemd. Het bedrijf zette in oktober vorig jaar voet op Nederlandse bodem. Zalando wist snel klanten voor zich te winnen door een combinatie van goede bestelvoorwaarden (gratis bezorging, gratis retouren, 100 dagen bedenktijd) en agressieve marketing, onder andere door de inzet van retargeting. Emerce schreef vanochtend over nieuw groeigeld voor Zalando, dat behalve in Duitsland en Nederland schoenen en kleding verkoopt in Oostenrijk, Engeland, Frankrijk en Italië.