PayPal noemt het verwerken van betalingen in de fysieke wereld onmisbaar om als betaalmethode successen te kunnen vieren. Deze week kondigde de betaaltak van eBay een mobiele betaalapplicatie aan die werkt op basis van near field communication (nfc).
Met de applicatie, die eind deze zomer voor Amerikaanse bezitters van Android-telefoons beschikbaar komt, kunnen mensen geld naar elkaar overmaken door hun mobieltjes tegen elkaar aan te houden, zoals de volgende video illustreert:
Nieuwe betaalproducten
Als we Sam Shrauger, verantwoordelijk voor PayPal’s mondiale productstrategie, moeten geloven is dit slechts het begin van PayPal’s aanwezigheid in de fysieke wereld. Tegen het Amerikaanse weblog Techcrunch zegt hij dat PayPal tot eind dit jaar verschillende producten zal introduceren voor betalingen in fysieke omgevingen. Daarmee moet geld letterlijk waardevoller worden: ‘PayPal wants to add more ways your money can work for you, beyond just the payment itself’, vat Techcrunch samen. Hoe een en ander precies vorm gaat krijgen laat Shrauger niet los.
Ruim honderd miljoen gebruikers
PayPal beschikt inmiddels over ruim honderd miljoen actieve gebruikers wereldwijd, die meer en meer mobiele betalingen verrichten. EBay’s betaalpoot stelde zijn prognose van het mobiele betaalvolume in 2011 onlangs met 100 procent naar boven bij, tot 3 miljard dollar. Met zijn presence in de fysieke wereld gaat PayPal de confrontatie aan met Google Wallet op het gebied van mobile proximity payments.
Acquisities
PayPal is inmiddels goed voor bijna de helft van alle inkomsten van eBay. De afgelopen periode werden verschillende acquisities gedaan die voor verdere groei moeten zorgen. Voor meer dan 100 miljoen dollar werd in april het lokale betalings- en advertentiebedrijf Where overgenomen, in dezelfde maand werd mobile payment start-up FigCart opgeslokt en vorig week maakte PayPal de overname van Zong bekend. Voor dat bedrijf in mobile billing legt eBay 240 miljoen dollar op tafel.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
PayPal: 'Fysieke betalingen kritische succesfactor'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.