Twinkle | Digital Commerce

Cadeau.nl hoopt te profiteren van generieke domeinnaam

2017-05-27
180101
  • 1:30

Op Cadeau.nl worden vanaf vandaag artikelen van onder meer designmerken en kleine fair-trade producenten aangeboden. De site is een initiatief van vier vrienden, die de generieke domeinnaam kochten en serieus om willen gaan met de merken die ze verkopen.

Volgens de initiatiefnemers geeft de url hun webwinkel een bepaalde mate van autoriteit mee, die voordelen biedt bij de inkoop van het assortiment. In de virtuele schappen liggen veel cadeaus die ooit een designprijs hebben gewonnen of fair trade zijn. Toch, zegt mede-initiatiefnemer Mischa Tan, is het vooral belangrijk serieus met leveranciers om te gaan: ‘Merken die mooie dingen maken willen hun cadeaus niet wegzetten in de eerste de beste ramsj-hoek. Een domein als Cadeau.nl helpt dan, maar doet niet alles.’

Kennis
Het domein Cadeau.nl stond al enige tijd in de etalage voor Mischa Tan, Rogier van Willigen en de broers Arjen en Rob van der Veer de url kochten: ‘Het was een affiliatesite’, aldus Tan, die politieke filosofie studeerde en nu verantwoordelijk is voor de inkoop bij Cadeau.nl. Zijn compagnons hebben kennis van software-ontwikkleling en online ondernemen in huis.

Veel zorg werd besteed aan de lay-out van Cadeau.nl, aldus Tan. Hieronder vindt u een afbeelding van (een deel van) de homepage:



Verpakking
Cadeau.nl is gebouwd op Magento en de fulfilment is in handen van Misi uit Zoetermeer. Dat bedrijf draagt zorg voor de verpakking van de cadeaus, waarop Tan en consorten zich willen onderscheiden. Daarnaast moet het assortiment fungeren als unique selling point (usp). Tan: ‘We willen een positie opbouwen als winkel waar je altijd slaagt om een geschikt cadeau te kopen. We zitten er niet in om snelle klappers te maken. Quitte draaien is het eerste doel.’