Op Cadeau.nl worden vanaf vandaag artikelen van onder meer designmerken en kleine fair-trade producenten aangeboden. De site is een initiatief van vier vrienden, die de generieke domeinnaam kochten en serieus om willen gaan met de merken die ze verkopen.
Volgens de initiatiefnemers geeft de url hun webwinkel een bepaalde mate van autoriteit mee, die voordelen biedt bij de inkoop van het assortiment. In de virtuele schappen liggen veel cadeaus die ooit een designprijs hebben gewonnen of fair trade zijn. Toch, zegt mede-initiatiefnemer Mischa Tan, is het vooral belangrijk serieus met leveranciers om te gaan: ‘Merken die mooie dingen maken willen hun cadeaus niet wegzetten in de eerste de beste ramsj-hoek. Een domein als Cadeau.nl helpt dan, maar doet niet alles.’
Kennis
Het domein Cadeau.nl stond al enige tijd in de etalage voor Mischa Tan, Rogier van Willigen en de broers Arjen en Rob van der Veer de url kochten: ‘Het was een affiliatesite’, aldus Tan, die politieke filosofie studeerde en nu verantwoordelijk is voor de inkoop bij Cadeau.nl. Zijn compagnons hebben kennis van software-ontwikkleling en online ondernemen in huis.
Veel zorg werd besteed aan de lay-out van Cadeau.nl, aldus Tan. Hieronder vindt u een afbeelding van (een deel van) de homepage:
Verpakking
Cadeau.nl is gebouwd op Magento en de fulfilment is in handen van Misi uit Zoetermeer. Dat bedrijf draagt zorg voor de verpakking van de cadeaus, waarop Tan en consorten zich willen onderscheiden. Daarnaast moet het assortiment fungeren als unique selling point (usp). Tan: ‘We willen een positie opbouwen als winkel waar je altijd slaagt om een geschikt cadeau te kopen. We zitten er niet in om snelle klappers te maken. Quitte draaien is het eerste doel.’
Mooi, uniek design en interessante domeinnaam. Denk dat het concept van een cadeau webwinkel zware materie is, maar de aanhouder wint. Op SEO en usability gebied is nog wel een en ander te verbeteren vind ik.
Heel veel succes!
@Tim: sinds vandaag bieden we mensen die een reactie willen achterlaten de mogelijkheid een webadres onder hun naam toe te voegen, wat jij ook al hebt gedaan zie ik.
Daarmee willen we onder meer voorkomen dat mensen het reageerveld 'vervuilen' met links naar hun eigen winkeltje. Dat is prima als het heel relevant is, maar daarvan is in dit geval geen sprake lijkt me. Of je dat dus voortaan wilt laten (sprak hij streng ..)
@Arjan,
Ik zal me er aan houden Arjan.
Tim is linkjes aan het maken omdat ie zelf niet te vinden is met zijn "Internet Marketing" met "advies" erachter kom je hem wel tegen maar ja dat zijn al 3 woorden die ze moeten intypen om hem te vinden :)
"Op SEO en usability gebied is nog wel een en ander te verbeteren vind ik"
kijk eerst maar eens naar je zelf vanuit je zolderkamer:P
"Tim is linkjes aan het maken omdat ie zelf niet te vinden is met zijn "Internet Marketing" met "advies" erachter kom je hem wel tegen maar ja dat zijn al 3 woorden die ze moeten intypen om hem te vinden :)"
Ik heb inderdaad nog veel te weinig tijd kunnen besteden aan de SEO optimalisatie van mijn eigen website. De website staat ook pas een paar maanden...
Ik richt me inderdaad op de longtail variant: Internet Marketing Advies aangezien 'Internet Marketing' zo concurrerend is dat ik er veel tijd in moet steken wil ik daar op ga scoren en die heb ik momenteel niet. Die besteed ik liever aan klanten.
Ik weet dat ik zelf ook een en ander nog flink kan verbeteren Koos. Of dat vanuit een zolderkamer gebeurt of ergens anders lijkt mij niet zo van belang.
Opbouwende kritiek leveren lijkt mij geen enkel probleem of denk je daar anders over? Daar lijkt het wel op namelijk.
Mooie shop! Leuk design & leuke producten. Met zo'n top domeinnaam moet dat wel lukken. Misschien een tip: voeg nog een blog toe aan de webshop, waarbij je in de blogartikelen bepaalde producten extra onder de aandacht brengt of om te tonen hoe bepaalde gadgets werken. Verwerk in deze berichten dan interne links met goede keywords. Zo verbeter je de site structuur en krijg je meer punten van Google;)
Succes!