Twinkle | Digital Commerce

Zara met webwinkel naar Amerika

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:19

Inditex gaat vlaggenschip Zara vanaf september online verkopen in De Verenigde Staten. Tegelijkertijd start het Spaanse modeconcern met de webverkoop van enkele andere labels in Europa, waar Zara in zestien landen online te koop is.

Dat meldt Inditex in een bericht over de presaties in het eerste kwartaal van dit jaar. In die periode werd 2,96 miljard euro omzet geboekt, 11 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De winst groeide met 10 procent tot 332 miljoen euro.

Investeringen in e-commerce
Hoewel Inditex - met ruim vijfduizend winkels een modespeler van wereldformaat - geen online omzetaandeel prijsgeeft, lijken de investeringen in e-commerce zich uit te betalen. Zara lanceerde in september vorig jaar een webwinkel voor klanten in thuisland Spanje, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië en Portugal. In november werden de deuren voor Nederlandse webshoppers geopend en inmiddels verkoopt Zara in 16 landen Europese online.

H&M
Hoewel de eerste webwinkel van Zara lang op zich liet wachten en de opening ervan steeds naar achter werd geschoven, weet Inditex nu zeker dat de Amerikaanse webshop op 7 september live gaat. Vanaf dan gaat het Spaanse concern daar ook online de degens kruisen met het Zweedese H&M, dat begin dit jaar startte met webverkoop in de Verenigde Staten.

Massimo Dutti, Pull and Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho en Uterqüe
Een dag voor de opening van Zara’s Amerikaanse webwinkel, op 6 september, start Inditex met de uitrol van webwinkels voor zijn merken Massimo Dutti, Pull and Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho en Uterqüe in Europa.