De Nederlandse reisbranche krijgt er een Belgische speler met ‘unieke reisaanbiedingen’ bij. Alleen mensen die zich registreren bij Bon-voyage.com krijgen toegang tot het aanbod, dat zo verborgen blijft voor Google.
De lancering van Bon-voyage.com stond gepland voor vanochtend 10.00 uur stipt. We saved the date, maar Bon-voyage.com is op moment van schrijven nog niet live. Het koopjesconcept is onderdeel van het Belgische bedrijf Mytrip, dat met Mytrip.be een ‘online reisbureau mét de service en zekerheden van een “klassiek” reiskantoor’ in de lucht houdt.
Aanbod
Op hun blog schrijven de initiatiefnemers over wat komen gaat: ‘Het aanbod wordt alleszins gevarieerd: van vakantieparken tot hotels, van cruises tot zonvakanties en van wintersport tot citytrips. Met kortingen tot 65%. Maar ook exclusieve arrangementen die je nergens elders kan boeken.’ Bon-voyage.com gaat zich richten op zowel de Belgische als de Nederlandse markt.
Secret Savers
Vorige week opende Hotelspecials.nl onder de naam Secret Savers al een besloten flash sales site met hotelaanbiedingen. Eerder betrad Travelexclusive.com met een soortgelijk concept de Nederlandse markt.
Het nut van het verbergen voor Google ontgaat me even. In een tijd dat juist iedereen kapitalen uitgeeft om wel gevonden te worden door Google lijkt dit me een beetje raar.
Uiteraard kan het zijn dat ze niet gevonden willen worden omdat men niet vergeleken wil worden... en dat zou weer betekenen dat de consument er zeker niet beter af is.
Ik hoop dat er mensen zijn die me het nu hiervan kunnen duiden want (misschien dom van me) ik zie het niet.
Maarten Roelofs
www.innovatieplatform.nl
Bon-voyage.com is vanmiddag live gegaan. Zie hier.