Thomann.de is verkozen tot de eerste winnaar van de European E-commerce Awards. De Duitse verkoper van muziekinstrumenten bleef de Zweedse kledingverkoper Tailorstore.com (zilver) en de Deense websuper Nemlig.com (brons) voor.
De uitreiking van de European E-commerce Awards vond gisteren plaats in Barcelona. In de Catalaanse stad wordt deze dagen de Global E-commerce Summit georganiseerd, waar de genomineerden zich presenteerden aan publiek en jury.
Nationale winnaars
Het internationale keurkorps verkoos Thomann.de uit acht online retailers die eerder op nationaal niveau werden bekroond. Als grote winnaar van de Thuiswinkel Awards was Bol.com namens Nederland afgevaardigd, terwijl Coolblue namens België (BeCommerce Awards) de honneurs mocht waarnemen. Behalve deze twee Nederlandse bedrijven en de drie Noord-Europese spelers op het podium, waren Letsbonus.com (Spanje), Pixmania.com (Frankrijk) en Marks & Spencer (Groot-Brittannië) vertegenwoordigd.
Klassiek familiebedrijf
De jury looft Thomann.de om de transformatie die het familiebedrijf maakte, van offline naar online. ‘Enkele jaren geleden hield niemand het nog voor mogelijk dat muziekinstrumenten op internet konden worden verkocht, maar Thomann.de bewijst het tegendeel door het vertrouwen van consumenten te winnen’, aldus het keurkorps. ‘Het bedrijf is een ware specialist, verkoopt producten van grote waarde en zorgde voor een grote klanttevredenheid. Thomann.de hanteert voorwaarden die verder gaan dan de wet voorschrijft. Thomann.de focust op social media en is uitgegroeid tot een werkelijk mondiale speler.'
In Twinkle 6, die op 21 juni verschijnt, kunt u meer lezen over Thomann.de.
Leuk zo'n verkiezing door een vakjury. Kunnen we elkaar weer mooi lauweren. Maar het is toch de gebruiker die uiteindelijk bepaalt wat de beste website is?
@Marc inderdaad. Wat een lelijke, verouderde, verwarrende, onduidelijke site!
Ik ben het er mee eens dat Thomann de award waarschijnlijk niet gewonnen heeft voor de mooiste site. Daarentegen blinken ze wel uit in extreme klantenservice en daardoor dus ook de tevredenheid van de klant. Meer hierover lees je ook in het interview dat wij eerder deze maand hadden met Sven Schoderböck van Thomann.de: http://www.webwinkelvakdagen.nl/nl/nieuws/Interview_Thomann.de