Horizon Media heeft een ‘substantieel minderheidsbelang’ genomen in Frederiques Choice, een online-bloemenwinkel van voormalig Nederlands topmodel Frederique van der Wal. De investering haalde onlangs The New York Times.
De driejarige webwinkel van Van der Wal (Wikipedia), die vanuit Hengelo wordt gerund, is het eerste bedrijf dat groeigeld ontvangt van New Horizons. Dat is een nieuwe dochteronderneming van mediabureau Horizon Media, gericht op het bevorderen van kansrijke nieuwe bedrijven.
Trend
De deal tussen miljardenbedrijf Horizon en Van der Wal illustreert een trend die The New York Times over schrijft: de concrete ondernemingsdrang op Madison Avenue, waarmee de Amerikaanse (reclame)bureauwereld wordt aangeduid.
Expansie
Frederiques Choice betrekt bloemen van kwekers en levert ze in biologisch afbreekbare vazen aan consumenten (circa 60 procent) en bedrijven. Van der Wal, die zelf in New York woont, heeft de ambitie om na Nederland ook andere grote bloemenmarkten in Europa te gaan veroveren. In Het Financieele Dagblad zegt ze vandaag: 'In vijf jaar willen we in Europa een toonaangevende speler zijn met een stevig marktaandeel. Het plan is om daarna de VS te betreden.'
Binnenkort quitte
Van der Wal laat verder in het FD optekenen: 'Een merk creëren in de bloemenbranche, dat kan niet, zei de sector. Maar ik kan de sceptici zeggen dat we binnenkort verwachten quitte te spelen.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Groeigeld voor webshop voormalig Nederlands topmodel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.