Twinkle | Digital Commerce

Google Commerce Search mikt op Nederlandse webwinkels

2017-11-09
200197
  • 1:09

Google Commerce Search, dat shoppers helpt bij zoeken en navigeren, is voortaan beschikbaar voor Nederlandse webwinkeliers. Het instaptarief is met 25 duizend dollar niet mals. Google stelt dat webwinkels in andere landen veel vruchten plukten van de functionaliteit.

Google Commerce Search kwam eind 2009 beschikbaar voor Amerikaanse webwinkeliers en werd ook al in Australië, Duitsland, Frankrijk, Japan en Groot-Brittannië geïntroduceerd. Nu volgen Nederland, Italië en Spanje. Google Commerce Search, dat compatible is met mobiele sites, belooft webwinkeliers onder meer een rijke winkelervaring, een effectieve promotiestrategie en een krachtige beheersoplossing.

Profijt
In een blog-posting legt Google in het Nederlands uit hoe webwinkeliers elders profiteerden van de zoek- en navigeeropties: ‘Woodcraft wist de inkomsten uit zoekresultaten met 34 procent te verhogen, het aantal zoekopdrachten op de site van BabyAge steeg met 64 procent en het aantal online conversies van HealthWarehouse nam met 19 procent toe. Daarnaast meldden al deze winkels dat de klanttevredenheid was toegenomen.’

Prijzen
Over de prijzen voor Google Commerce Search schrijft Google, dat onlangs Google Shopping in ons land introduceerde: ‘Het prijsmodel van Google Commerce Search is gebaseerd op het aantal producten/artikelen (SKU's) in uw catalogus en het aantal zoekopdrachten dat per jaar op uw website wordt ingevoerd. De prijzen beginnen bij $25.000 per jaar.'