Wehkamp.nl opent komende zondag een speciale afdeling met producten op het gebied van persoonlijke verzorging. Procter & Gamble, bekend van merken als Pampers, Gilette en Max Factor, is de opvallende launching partner van het webwarenhuis.
Wehkamp.nl schrijft over de samenwerking met de reus in fast moving consumer goods (fmcg): 'De strategische combinatie is er op gericht om beauty & wellness concepten te vermarkten en gezamenlijk te innoveren om te blijven voorzien in de snel groeiende behoefte onder consumenten op dit vlak.'
Beauty en wellness
Zondag zullen zo’n vijftienhonderd verzorgingsproducten worden toegevoegd aan het assortiment binnen 'beauty & wellness’, één van de vijf belevingswerelden waar Wehkamp.nl sinds zijn relaunch mee werkt. In een Twinkle-interview beloofde CEO Paul Nijhof begin dit jaar al een 'enorme boost' te zullen geven aan beauty en sport op Wehkamp.nl.
Ambitie
Wehkamp.nl gaat de concurrentie aan met drogisterijketens als DA en Kruidvat, maar ook met een pure player als Drogisterij.net. Het bedrijf uit Zwolle stelt 'één van de grootste online-winkels op het gebied van persoonlijke verzorging van Nederland' te zullen creëren. Behalve het Amerikaanse Procter & Gamble, dat onder meer Pampers, Gillette, Oral-B, Wella, Olaz, Max Factor, Always en Head & Shoulders op de virtuele schappen brengt, zullen ook andere fabrikanten van verzorgingsproducten gaan verkopen op Wehkamp.nl.
Dit is toch een merkwaardige beslissing, goed voor wehkamp maar wat zou de diepere gedachte zijn van Procter.
Ze zetten de winkel en groothandel buitenspel,toch kanalen die veel voor de merken hebben betekend.?? iemand een idee?
Honger naar omzet van Procter....
@Rob Bos
Heel simpel: consument die online wil kopen kunnen bedienen. Anders zou Procter wel eens omzet kunnen missen.
Goed zo Wehkamp, ga zo door, straks boeken, dierenbenodigdheden, vleeswaren, brood, brillen, zwembaden, reizen, hotelovernachtingen, viagrapillen, bloedrukmeters, doelpalen, olifanten, reisjes naar de maan.
Keep on dreaming. Word lekker groot en verzuip je imago & identiteit.
M vr gr,
Een specialist/nichespeler.
Shotgun approach van een opportunist in problemen? Ik kan hier geen degelijke strategie achter ontdekken.
Wordt effe wakkeer en bedenk eens wat je al online koopt en hoe de wereld in elkaar steekt op dit moment.
Lijkt me juist erg relevant om online te gaan met deze artikelen. Wie wil er nu over straat sjouwen met een reuzenpak pampers of al die andere gemaks artikelen die je toch al kocht. Ik niet i.i.g.