Twinkle | Digital Commerce

Telegraaf Media koopt Gaspedaal.nl en Huizenzoeker.nl

2017-05-27
2020550
  • [nieuws]
  • 1:08

Telegraaf Media Nederland neemt zowel Gaspedaal.nl als Huizenzoeker.nl over. Het uitgeefbedrijf, van oudsher sterk in het bieden van nieuws en inspiratie, investeert naar eigen zeggen in informatievoorziening over ‘het daadwerkelijk kopen van een product’.

‘De overname komt voort uit de wens van het mediabedrijf om haar online-portfolio uit te breiden met posities die aansluiten bij de verschillende fasen die de consument doorloopt in een aankoopproces’, aldus Telegraaf Media Nederland in een persbericht over de acquisitie van de metazoekmachines. De inkomsten voor Gaspedaal.nl en Huizenzoeker.nl komen uit display advertenties en lead generation.

Meerdere posities
Met Autotekoop.nl, begin dit jaar de opvolger van Autotelegraaf.nl, en Jaap.nl heeft Telegraaf Media Nederland al zoekmachines voor respectievelijk auto’s en huizen in zijn webportfolio. ‘Door meerdere posities in de vraag- en aanbodmarkt voor auto’s en huizen in te nemen kunnen wij nog beter inspelen op de ontwikkelingen in deze markten en de wensen van de verschillende partijen’, motiveert Directeur Digitaal Marc Roos de stap van zijn bedrijf.

Volgende stap
Jan-Willem Tusveld, die naast Gaspedaal.nl in de zomer van 2008 Huizenzoeker.nl lanceerde, zegt dat de overname kan zorgen voor een volgende stap in de groei van de zoekmachines. Tusveld steggelde lange tijd met Telegraaf-concurrent Wegener over het gebruik van data van Wegeners Autotrack.nl.