Twinkle | Digital Commerce

Click ‘n Pick: Grazia verkoopt fashion uit tijdschrift online

2017-05-27
180101

Grazia komt onder de naam Click ’n Pick met een ‘online shopping magazine’. Lezeressen kunnen de modepagina’s uit het nieuwe papieren nummer bekijken op Graziaclickandpick.nl. Van daaruit worden ze doorgestuurd naar webwinkels waar de items te koop zijn.

Uitgever Sanoma, dat een jaar geleden webwinkel Graziashop.nl opende, werkt voor Click’n Pick samen met Coen Fredriks. Hij lanceerde eerder een online only glossy met koopoptie rond styliste Danie Bles: Bydanie.nl.

Affiliatedeals
Met zijn bedrijf Coqtail neemt Fredriks nu de productie van Click ’n Pick voor zijn rekening, inclusief het sluiten van affiliatedeals met de achterliggende webshops: ‘Overigens verwijzen we ook naar websites waar we geen verkoopvergoeding voor krijgen, zoals Net-a-porter en Orangebag.’

Hoewel Grazia nummer 15 pas vanaf morgen in de kiosk ligt, zijn de shopping pagina’s uit het magazine al online te vinden op Graziaclickandpick.nl:



Meer Sanoma-bladen
Volgens Fredriks is het de Grazia-redactie die bepaalt welke mode-items worden uitgelicht in de nieuwe rubriek Click ’n Pick. Alle items uit het blad komen te koop in het webmagazine, hoewel de opmaak iets verschilt. ‘Als dit aanslaat en als de naam Click ’n pick bekend wordt, zou Sanoma onder die naam natuurlijk voor meer bladen zo’n webeditie kunnen uitbrengen’, aldus Fredriks. Concrete plannen daarvoor zijn er nu nog niet.

Smartphones en tablets
Fredriks denkt de webmagazines van Danie Bles en Grazia aan het begin van de zomer een facelift te kunnen geven, waarmee de affiliateportalen aan aantrekkingskracht winnen: ‘We zijn bezig met nieuwe Adobe-software, waar we de magazines op willen gaan bouwen. Die zijn vervolgens makkelijk te converteren naar verschillende devices, zoals smartphones en tablets.’