Twinkle | Digital Commerce

Expert begroet gedupeerden IMpact Retail

2017-11-11
180101
  • 1:24

Gedupeerde klanten van It’s en Prijstopper, formules van het failliete IMpact Retail, kunnen voor compensatie terecht bij Expert. De keten geeft de helft van hun aanbetaling terug als ze bij Expert een gelijkwaardige aankoop doen. Daarvoor moeten ze wel naar de winkel.

Expert maakt op zijn homepage prominent melding van de compensatieregeling, waarbij het meteen maar duidelijk maakt dat de bezoeker met de klantvriendelijkste elektronicaretailer van 2010 te maken heeft:



Claim
Expert geeft een gedupeerde klant 50 procent van zijn aanbetaling bij It’s of Prijstopper terug als hij een product koopt van minimaal hetzelfde bedrag. Daarbij gaat het om facturen van na 1 december jongstleden. De regeling loopt tot 1 april. Om het resterende bedrag terug te krijgen, dienen gedupeerden een claim in te dienen bij curator Mart Franken, net als mensen die niet ingaan op de regeling van Expert.

Naar de winkel
Expert, in november onderscheiden met de ING Retail Jaarprijs voor ‘Best bricks & clicks’, legt in de voorwaarden van de compensatieregeling uit dat gedupeerden naar de winkel zullen moeten: ‘Ivm controle van uw originele aankoopfactuur van It's kunnen bovenstaande regelingen alleen afgehandeld worden door de fysieke Expertwinkels en niet via de webwinkel van Expert.nl.’

Modern.nl
Expert heeft ook de service- en garantieverplichtingen van It’s en Prijstopper overgenomen, is te lezen op Expert.nl en op de site van IMpact Retail. Voor Modern.nl, een online only formule van IMpact Retail, wordt nog naar een andere oplossing gezocht. Franken geeft aan met partijen te onderhandelen die de activiteiten van Modern.nl voort willen zetten.