Makro heeft in Groot-Brittannië een complete webwinkel geopend voor pashouders. Concrete plannen voor een grote Nederlandse webshop zijn er niet, al ziet de groothandel ook hier toekomst in e-commerce. ‘Makro Dagdeal is een stap in de goede richting’, aldus Patrick van Gils.
Het hoofd corporate communicatie van Makro Nederland benadrukt dat het bedrijf zijn zakelijke klanten efficiënt wil bedienen: ‘Dat doen we ook los van het cash & carry concept waarmee Makro groot is geworden. We hebben al enige tijd onze eigen bezorgdienst. Die levert periodieke bestellingen van een aantal vaste klanten af, die doorgaans via een e-mailformulier bestellen.’
Informatie- en bestelplatform
Voor een volwaardige webwinkel, zoals Makro die onlangs opende in Groot-Brittannië, zijn in ons land nog geen concrete plannen. Van Gils: ‘We gebruiken internet als informatie- en bestelplatform voor onze klanten. Momenteel hebben we drie sites die vooral draaien op informatie: de algemene site, kennis community Verstandvanwijn.nl en Makrofeestpakketten.nl, waar werkgevers via facturatie overigens wel kerstpakketten kunnen bestellen.’
Makrodagdeal.nl
Naaste deze sites staan twee sites die een focus hebben op e-commerce: Cadeaucarroussel.nl, waar werknemers zelf besteltegoed van hun werkgever kunnen verzilveren en het vorig jaar gelanceerde Makrodagdeal.nl. Van Gils wil niet kwijt hoeveel omzet die b2b-dagaanbiedingensite genereert, maar geeft wel aan dat het goed loopt: ‘Het is een stap in de goede richting en we staan voor iedere vervolgstap open.’
Dat geldt volgens Van Gils ook voor Verstandvanwijn.nl, waar e-commerce aan zou kunnen worden gevoegd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Makro ziet schot in e-commerce
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.