Twinkle | Digital Commerce

Autotelegraaf.nl wordt Autotekoop.nl

2017-05-27
180101
  • 0:58

Autotelegraaf.nl gaat met een nieuwe vormgeving en functionaliteit verder als Autotekoop.nl. Het moet de grootste aan- en verkoopsite voor occasions in Nederland worden. Telegraaf Media Nederland schrapt het merk AutoTelegraaf helemaal uit het portfolio.

De merknaam AutoTelegraaf werd in dagblad De Telegraaf en op Telegraaf.nl al eerder vervangen door de naam Autovisie, waarvan ook een magazine en weblog bestaan. Onder de Autovisie-vlag presenteert het mediabedrijf content over de heilige koe, waaronder autonieuws, testverslagen en autosport.

Occasionaanbod online
Het deel van AutoTelegraaf dat overbleef, de occasionsite, houdt - hoewel nu nog live - ook op te bestaan. Opvolger Autotekoop.nl wordt de komende tijd in een grote landelijke campagne in de markt gezet. Volgens Martijn van Klaveren, verantwoordelijk voor het online automotive portfolio bij De Telegraaf, is de nieuwe site ‘op gebruiksvriendelijkheid ontworpen’. Het moet vooral voor autobedrijven gemakkelijker worden om hun occasionaanbod online te zetten.

Nieuwe functionaliteiten
Volgens Van Klaveren worden de komende maanden diverse nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan Autotekoop.nl, dat concurreert met onder meer Sanoma's Autotrader.nl, Wegeners Autotrack.nl, InnoWeb's Gaspedaal.nl en met Marktplaats.nl.