Twinkle | Digital Commerce

Wal-Mart investeert in Chinese e-commerce

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:58

Wal-Mart is betrokken bij een investering van 500 miljoen dollar in 360buy Jingdong Mall, de grootste Chinese online-verkoper van elektronica en mobiele communicatie. De investering past in het streven meer te verdienen aan internetverkoop buiten de VS.

Wal-Mart deelt het belang van 500 miljoen euro in 360buy Jingdong Mall met vijf andere partijen, waarvan de namen onbekend zijn. Ook meldt Reuters niet hoe groot het aandeel van Wal-Mart in de investering is. Het persbureau haalt wel een analist aan, die goede perspectieven ziet voor 360buy en daarmee voor Wal-Mart.

Logistieke centra
360buy Jingdong Mall wil met het groeigeld nieuwe logistieke centra optuigen in China, waar het volgens Analysis International een marktaandeel van 14,1 procent heeft in alle online-consumentenbestedingen. Alibaba ‘s handelplatform Taobao en het sinds kort aan de Nasdaq genoteerde Dangdang zijn de grote concurrenten.

Nieuw e-commerce platform
Intussen bouwt Wal-Mart zelf aan een e-commmerce platform waarmee de grootste retailer ter wereld zijn intrede wil doen in nieuwe landen. Veel van die landen zullen alleen online worden bediend.