Twinkle | Digital Commerce

Eye-wear.nl start verkoop binnen Facebook

2017-05-27
180101
  • 1:47

Eye-wear.nl is een van de eerste Nederlandse webwinkeliers die is begonnen met verkoop op Facebook. De complete collectie zonnebrillen wordt aangeboden in de Facebook-shop, waarmee Eye-wear.nl kopers in nieuwe landen wil aanspreken.

Eye-wear.nl is de webwinkel van de jonge internetondernemer Bernd Damme. Gevraagd naar het waarom van de Facebook-verkoop (daar Eye-wear.com) zegt hij: ‘We willen daar zijn waar de klant is en de potentie van nieuwe media onderzoeken. Ook kunnen we kijken of we onze budgetten voor social media op deze manier kunnen terugverdienen. Tenslotte breiden we ons bereik (Damme is nu actief in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) uit naar de hele wereld. Overigens zitten er nog wat kleine bugs in het systeem, die we de komende tijd zullen verhelpen.’



Payvment
Voor de Facebook-verkoop maakte Eye-wear.nl een koppeling met het vorig jaar gelanceerde Payvment Het bedrijf, dat shopfunctionaliteit ontwikkelde op basis van PayPal-technologie, stelt alle Facebook-gebruikers in staat een storefront te openen binnen het sociale netwerk. Ze kunnen producten uploaden, categorieën aanmaken, foto’s importeren en informatie over service en bezorging opstellen. Damme: ‘De vrijheid is groot. Met Eye-wear.nl volgen we ook op Facebook de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org, compleet met 14 dagen retourtijd. Het is belangrijk een goede naam te hebben en houden.’

Shop Now
Shoppers kunnen in de storefronts op Facebook aankopen doen via de button Shop Now. Bestellingen bij verschillende winkels kunnen gezamenlijk worden afgerekend (voorwaarden) met PayPal. ‘Wij krijgen de bestellingen per e-mail binnen’, zegt Damme, ‘maar grotere partijen kunnen via een add-on ook een gratis koppeling maken met de backend. Dan gaat alles automatisch.’

Nieuwe applicatie
Onlangs lanceerde Payvment een nieuwe applicatie, die het verkopers makkelijker maakt hun storefronts te managen. In de nabije toekomst wil Payvement gebruikers ook de mogelijkheid bieden hun storefront op hun eigen site te plaatsen, zei CEO Christian Taylor onlangs. Daardoor zouden partijen die nu alleen op het sociale netwerk verkopen, een webwinkel kunnen toevoegen aan hun eigen site (in plaats van vice versa zoals bij Eye-wear.nl). Ook werkt Payvment aan shopmogelijkheden op andere sociale netwerken, aldus de CEO. Een vertaling van Direct Marketing News’ interview met Taylor kunt u hier lezen.