Twinkle | Digital Commerce

TNT introduceert verzendservice voor Marktplaats-verkopers

2017-05-27
180120
  • [nieuws]
  • 1:28

TNT Post komt met nieuwe dienstverlening voor Marktplaats-verkopers. Voortaan hebben die onder meer de optie pakketten thuis op te laten halen voor verzending. Verkopers kunnen zich zo een gang naar het postkantoor besparen.

TNT’s online-verzendservice op Marktplaats.nl biedt verkopers vooral nieuwe mogelijkheden om bestellingen verzendklaar te maken. Zo kunnen ze voortaan zelf labels met frankeeraanduiding uitprinten via 'Mijn Marktplaats', waarna ze de zending zonder te wachten kunnen afleveren bij het postkantoor. Voor een toeslag van 2,20 worden pakketjes bij de verkoper thuis afgehaald.

Vertrouwen
Via het tabblad 'Mijn zendingen' kunnen verkopers binnen hun account de actuele status van al hun zendingen raadplegen. Verder kunnen Marktplaats-handelaren voortaan vooraf de verzendkosten op hun producten berekenen, die ze vervolgens bij hun advertentie kunnen voegen. Deze ‘inclusief prijzen’ moeten het vertrouwen van de consument in de verkoper stuwen.

Exclusiviteit
Marktplaats.nl is het eerste platform waar de online-verzendservice van TNT Post wordt geïntegreerd. Het handelsplatform heeft het postbedrijf beloofd niet met andere logistieke partijen in zee te gaan. Overigens zijn de mogelijkheden van de verzendservice, die geen merknaam heeft meegekregen, ook beschikbaar voor Marktplaats-verkopers die brievenbuspakketjes versturen.

Kleinzakelijk verkeer
Tegen Adformatie zegt Gerrit Mastenbroek, directeur Pakketservice bij TNT Post: ‘Bij deze innovatie staat het gemak voor de consument en het kleinzakelijk verkeer centraal. TNT hoopt de omzet van het aantal verstuurde pakketten hier flink mee te vergroten. Het voordeel: mensen hoeven het pakket alleen af te geven op het postkantoor en niet zelf het land door te reizen met hun spullen.’

Tweemansdistributie
Mastenbroek laat verder weten dat Pakketservice zijn tweemansdistributie voor grote producten ook wil gaan aanbieden voor transacties tussen consumenten. Die moeten binnen een jaar bijvoorbeeld tweedehands wasmachines naar elkaar kunnen sturen zonder de duer uit te hoeven.