Asos lanceert eind deze maand een speciale website voor webshoppers in Frankrijk en Duitsland. Dat maakte de kledingverkoper vandaag bekend bij de publicatie van zijn jaarcijfers. De Britse pure player groeide vooral internationaal weer flink.
De omzet van Asos nam in juli, augustus en oktober over de hele linie met 47 procent toe, aangejaagd door 128 procent meer internationale verkoop dan in dezelfde maanden vorig jaar. Vooral de omzet in Amerika, sinds vorige week bediend met een eigen website, groeide met 293 procent uitermate hard.
De verkoop in Groot-Brittannië steeg met 20 procent. Inmiddels wordt 37 procent van Asos' omzet buiten de thuismarkt geboekt.
In het derde kwartaal (Q2 volgens het boekjaar van het bedrijf) kwam de totale omzet van Asos uit op een kleine 70 miljoen Britse pond ofwel zo'n 80 miljoen euro (cijfers). In dit groeitempo stevent Asos, dat op zijn Britse site bestellingen uit Nederland accepteert, af op een omzet van een half miljard euro in 2011.
Asos blijft het nieuws halen, deze keer niet met een nieuwe internationale site, maar met de lancering van de mobiele site m.asos.com. Econsultancy legt de mobiele shop onder de loep.
En jawel, de Franse en Duitse site van Asos zijn live, te zien op Asos.fr en Asos.de.