LivingSocial gaat aanbiedingen communiceren voor inwoners van Amsterdam en Rotterdam. Daarmee wordt LivingSocial, een van de voorlopers in groepskopen via internet, ook hier een concurrent van Groupon.
‘We’re coming soon to Amsterdam’, belooft LivingSocial op zijn website. Het Amerikaanse bedrijf heeft een agent in London, maar is behalve in de Britse hoofdstad en in Manchester alleen nog in de Verenigde Staten en Canada actief. Ook voor Rotterdam zijn echter specifieke city deals aanstaande, blijkt via andere weg.
Lokale dagaanbiedingen
LivingSocial, begonnen als ontwikkelaar van Facebook-applicaties, biedt via internet producten en diensten in voornamelijk fysieke winkels aan. Anders dan bij Groupon is geen minimum aantal intekenaars nodig om een deal door te laten gaan. Wel kan de koper helemaal gratis uit zijn als hij drie anderen weet te interesseren voor de deal. Kopers ontvangen per e-mail een tegoedbon, die enige tijd geldig blijft. Restaurants en beautysalons zijn bij uitstek bedrijven die met dealsites als Groupon en LivingSocial in zee gaan. De verstrekte kortingen lopen doorgaans op tot 90 procent.
Groupon
Groupon is de grootste aanbieder op dit snelgroeiende crosschannel-speelveld. Afgelopen mei betrad Groupon Europa met de acquisitie van het Duitse CityDeal, door de overnemende partij ‘de grootste Groupon-kloon ter wereld’ genoemd. Met de overname van CityDeal kreeg Groupon ook voet aan de grond in ons land. Het bedrijf is sinds enkele weken ook in Japan en Rusland actief.
Dealsites
Het toonaangevende Amerikaanse weblog Techcrunch stelde deze zomer een overzicht op van alle dealsites die Groupon naar de kroon proberen te steken, waaronder 'main competitor' LivingSocial. Het overzicht vindt u hier.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
LivingSocial komt met deals voor Nederlandse steden
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.