Twinkle | Digital Commerce

Conrad lanceert mannenblog Mancave

2017-05-27
180101
  • 1:51

Conrad heeft met Mancave een ‘elektronicablog onder spanning’ geopend. ‘Het is een soort online-magazine, waarin technische producten op een interactieve en onconventionele manier behandeld worden’, aldus Benelux-directeur Frank de Groot.

Vooral in Amerika is de mancave (Wikipedia) bekend als dé plek waar mannen mannen kunnen zijn en waar ze hun favoriete hobby of bezigheden kunnen uitoefenen. De Mancave van Conrad Electronic biedt een online-vluchtheuvel en inspiratiebron voor mannen die geïnteresseerd zijn in elektronica en techniek. 'Het blog is een interactief open podium waarin zowel Conrad als de elektronicaliefhebber hun passie voor techniek kunnen delen en inspiratie kunnen opdoen', aldus De Groot.

Community
De content op Mancave, dat eigen accounts heeft op onder meer Hyves, Twitter en Facebook, komt nu nog van Conrad zelf. Om tot de postings te komen gaan category managers, marketing managers en tekstschrijvers met elkaar in conclaaf, aldus De Groot. Uiteindelijk moet de community voor nieuwe postings gaan zorgen, waarin de producten van Conrad niet per se voorbij hoeven te komen: ‘Zolang techniek maar centraal staat. Het gaat erom dat we onze mannelijke klanten, toch onze doelgroep bij uitstek, net iets extra’s bieden en meer betrokken maken bij Conrad.’

Kwinkslag
In die opzet is Conrad eerder dit jaar geslaagd met video’s op het eigen YouTube-kanaal, dat ook openstaat voor user generated productvideo’s. Het kanaal werd al meer dan een miljoen keer bekeken. De Groot: ‘Ook daar proberen we producten met een kwinkslag onder de aandacht te brengen. Dat doen onze medewerkers in zogenoemde funny video’s. Alles komt uit onze eigen koker, al hebben studenten van de Filmacademie de beelden voor de banned commercials geschoten. Het penalty-filmpje voor het WK voetbal (in zijn eentje goed voor ruim een half miljoen views, red.) haalde zelfs De Wereld Draait Door.’

Nieuw platform
Conrad.nl wacht al enige tijd op de overgang naar een nieuw platform van Hybris, vertelt De Groot: ‘In Duitsland en Oosterijk draaien de Conrad-sites daar al op. Frankrijk is nu aan de beurt. Wij staan nog even in de wachtkamer. Maar omdat we begin dit jaar investeringen hebben gedaan in onze usabilty blijven we ook hier harder groeien dan de markt. In de eerste 8 maanden van dit jaar hebben we in de Benelux 28 procent meer omzet geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar.’