Vrijdag 2 juli 2010

3659 keer gelezenNu reageren

Google: 'Geen plannen voor ticketverkoop na overname ITA'

Google: 'Geen plannen voor ticketverkoop na overname ITA'

Google heeft de voorgenomen aankoop van ITA Travel Software bekend gemaakt. Het zoekbedrijf wil nieuwe functionaliteiten ontwikkelen om reizigers makkelijker aan vluchtinformatie te helpen. Google zal zelf geen tickets gaan verkopen.

Persbureau Reuters omschrijft ITA als een van de ‘key providers’ van reisinformatie op internet. Google zelf geeft aan de doorzoekbaarheid van informatie over vluchten en tarieven te willen verbeteren: ‘Wat we gaan doen is nieuwe flight tools bouwen met een focus op eindgebruikers’, aldus CEO Eric Schmidt gisteren over de deal van 700 miljoen dollar.

Lopende afspraken
De topman voegde toe dat er geen plannen liggen om zelf ticketaanbieder te worden en dat de overname geen invloed zal hebben op lopende afspraken van ITA met partijen als American Airlines, Continental Airlines, Hotwire, Kayak, Orbitz en Microsoft’s Bing.

Zorgen
Behalve Google zouden ook andere partijen in de reisbranche in de race zijn geweest om ITA, waar ongeveer vijfhonderd mensen werken, te kopen. Reuters noemt de namen Expedia, Travelport en Kayak. Marketingbaas Robert Birge van het laatst genoemde bedrijf heeft tegen The Guardian al zijn zorgen geuit over de implicaties van de deal, die mogelijk nog wordt gedwarsboomd door Amerikaanse mededingingsautoriteiten. Birge: ‘Ze zijn dominant op de algemene zoekmarkt. Als je die positie koppelt aan ITA’s relatie met airlines, dan is er reden tot zorg.’

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Zoekmachinemarketing (Marketing)



Geef nu als eerste een reactie op:
Google: 'Geen plannen voor ticketverkoop na overname ITA'

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.