Twinkle | Digital Commerce

Sacha verkoopt complete assortiment in webwinkel

2017-11-11
180101
  • 1:44

Sacha heeft een eigen webshop geopend, waarin het volledige assortiment van de Brabantse schoenketen wordt aangeboden. Bestellingen vanaf 49 euro worden gratis geleverd door TNT Post. Voor retouren kan de klant niet in de winkel, maar wel bij Kiala-punten terecht.

De schoenen, tassen, portemonnees en accessoires die Sacha vanaf nu online verkoopt, liggen opgeslagen in het centrale magazijn van de keten in Tilburg. Mocht een product daar niet meer voorradig zijn, dan checkt het systeem of het artikel nog in wel in een van de fysieke winkels aanwezig is. In zo’n geval krijgt de webshopper een langere levertijd voorgeschoteld, vertelt webshop coördinator Bregje Kroon: ‘We werken met dynamische levertijden.’

Prijzen
E-volutia, dat het kassasysteem leverde voor de fysieke winkels van Sacha, heeft de benodigde logistieke koppelingen aan de achterkant gelegd. De prijzen van de producten op Sacha.nl liggen daardoor ook tijdens uitverkoopperioden op hetzelfde peil als in de winkel, aldus Kroon. Lawless & Lotski, net als Sacha zelf gevestigd in Tilburg, tekende voor het ontwerp van de webwinkel. Kroon: ‘Ze hebben voor ons een unieke shop gebouwd, helemaal naar onze eigen functionele wensen en in lijn met ons imago.’

Retouren
De webshop coördinator zegt dat Sacha de ‘volledige medewerking’ heeft gekregen van de winkeliers, die overigens allemaal in dienst zijn bij de schoenketen. Desondanks is het niet mogelijk schoenen retour te brengen bij de winkels. Kroon daarover: ‘Misschien komt dat nog wel, maar vooralsnog willen we die processen gescheiden houden en daarom lopen de retourstromen via ons hoofdkantoor.’ Webshoppers die de door TNT Post geleverde schoenen van Sacha willen retourneren, kunnen dat doen bij de Kiala-punten in Nederland. Volgens Kroon zijn de dichtheid van het Kiala-netwerk en de ruime openingstijden van die adressen leidend geweest bij het maken van die keuze.

België, Duitsland en Frankrijk
Sacha, dat naast 44 Nederlandse ook 16 Belgische, 6 Duitse en 1 Franse vestiging heeft, wil specifieke webwinkels gaan bouwen voor die landen. Kroon: ‘We zoeken op dit moment naar de partijen die ons daarbij kunnen helpen, vooral op het punt van de logistiek.’