Twinkle | Digital Commerce

Wehkamp.nl komt met agressieve mobiele kortingsactie

2017-11-08
180101
  • 1:22

Wehkamp.nl gaat tijdelijk 10 procent extra korting bieden aan mobiele bestellers op de winkelvloer van een fysieke concurrent. De applicatie W.APP lokaliseert shoppers, die voordeliger uit zijn als ze bestellen vanuit de Media Markt, Ikea of Hema.

W.APP is beschikbaar voor de iPhone, Android, Windows Mobile en Blackberry. De gps-applicatie werkt bij ongeveer 5.500 fysieke winkels van de genoemde ketens, maar ook bijvoorbeeld in filalen van H&M, WE, Dixons en Bart Smit. Om korting te ontvangen maakt het niet uit wat de smartphone-bezitter bestelt in het mobiele warenhuis van Wehkamp.nl. Zo kan hij op de vloer van Media Markt tegen 10 procent korting ondergoed bestellen op m.wehkamp.nl.

'Krijg ik op deze locatie extra korting?'
Fysieke shoppers kunnen via de knop ‘Krijg ik op deze locatie extra korting?’ bekijken of ze op de mobiele site van Wehkamp.nl voordeliger uit zijn. Als dat het geval is kan de gebruiker opteren voor ‘Pak snel die extra korting’, waarna de korting wordt verrekend op een mobiele bestelling.

De onderstaande video laat zien hoe W.APP werkt.

Wehkamp.nl biedt mobiele bestellers de kortingsoptie voorlopig alleen aan tijdens de korting4daagse, die morgen begint. Woordvoerster Paulien Hoekstra: ‘We hebben een kleine traditie om ons in die periode innovatief te onderscheiden, zoals we dat vorige keer hebben gedaan met augmented reality. W.APP is echt ingericht op de actieperiode. Wat we er daarna mee gaan doen is nog niet duidelijk.'

Wehkamp.nl opende zijn mobiele warenhuis afgelopen september met een assortiment van ruim honderdduizend artikelen. Op m.wehkamp.nl worden ook reviews en dagaanbiedingen gecommuniceerd.