Richemont heeft zich gemeld als koper van Net-a-porter, de webwinkel waarin al tien jaar luxeproducten worden verkocht. Met de overname krijgt het Zwitserse Richemont een nieuw afzetkanaal voor eigen merken als Cartier en Alfred Dunhill.
Richemont, één van de grootste luxeconerns ter wereld, is al voor 29 procent eigenaar van Net-a-porter. Voor 350 miljoen Britse pond wil het ook de rest van het bedrijf in handen krijgen. Een deel van de aandelen is in het bezit van Natalie Massenet, de pionier die in 2000 begon met Net-a-porter en die vorig startte met de designer outlet Theoutnet.com. De Amerikaanse zou 50 miljoen pond overhouden aan de verkoop, aldus verschillende Britse media.
Jimmy Choo, Alexander McQueen
Met labels als Jimmy Choo, Alexander McQueen, Stella McCartney en Givenchy trekt Net-a-porter.com zo’n twee miljoen unieke bezoekers per maand. Het bedrijf van Massenet wist zijn omzet in het boekjaar dat liep tot en met januari 2009 met bijna de helft te verhogen, tot 81,5 miljoen pond. De omzetcijfers van het laatst afgelopen boekjaar zijn nog niet bekend gemaakt. Bij de pure player, die kantoren heeft in New York en Londen, werken ongeveer achthonderd mensen.
De deal tussen Richemont en Net-a-porter is rond, melden verschillende media. Zie onder meer http://www.businessoffashion.com/2010/04/breaking-news-richemont-confirms-acquisition-of-net-a-porter.html