Twinkle | Digital Commerce

Label54 zoekt groei in het buitenland

2017-05-27
180101
  • 1:35

Label 54, vorig jaar door het publiek uigeroepen tot ‘Beste kleine webwinkel van Nederland’, waagt zich dit jaar over de grens. De webshop in fashion en streatwear heeft zijn zinnen gezet op de Engelse en Duitse markt. Maar er zijn meer groeiplannen.

Dat vertelt medeoprichter Rudy Uijtenhaak in het net verschenen nieuwe nummer van Twinkle. De webwinkel die hij in 2005 opzette met zijn neef Roy verwerkt ongeveer tweeduizend orders per week en houdt dagelijks gemiddeld zeventien mensen aan het werk. De groei zit er ook dit jaar goed in, aldus Uijtenhaak: januari 2010 leverde twee keer zoveel omzet op als januari 2009.

'Geen cowboys'
Tijdens het Thuiswinkel Awards Gala van vorig jaar werd Label54 gelauwerd als meest favoriete van alle publieksprijswinnaars in de categorie klein. Volgens Uijtenhaak heeft het succes geleid tot meer vertrouwen van merken en winkeliers: ‘We hebben altijd heel duidelijk gemaakt dat we geen cowboys zijn die snel willen scoren, maar dat we een langetermijnvise hebben.’

Betaalsysteem
Na de erkenning van vorig jaar voegde Label54 veel nieuwe functionaliteiten toe aan de webhop, waarover u meer kunt lezen in Twinkle. Voor dit jaar staat buitenlandse expansie op de rol, om te beginnen in Engeland. Uijtenhaak: ‘Het enige waar we nu tegenaan lopen is dat het betaalsysteem met ponden om moet kunnen gaan. De volgende stap is Duitsland. De uitdaging daar is de vertaling van de site en het samenstellen van een collectie voor de Duitse markt.’

De toevoeging van catwalk-filmpjes aan de site, de introductie van een eigen kledinglijn en de verkoop van kinderkleding staan ook hoog op het verlanglijstjes van de neven Uijtenhaak.

Het complete interview met Uijtenhaak is te lezen in Twinkle nummer 3, die deze week is verschenen. De mysteryshopper van Twinkle bracht ook een bezoek aan de site. Over zijn bevindingen kunt u hier lezen.