Label 54, vorig jaar door het publiek uigeroepen tot ‘Beste kleine webwinkel van Nederland’, waagt zich dit jaar over de grens. De webshop in fashion en streatwear heeft zijn zinnen gezet op de Engelse en Duitse markt. Maar er zijn meer groeiplannen.
Dat vertelt medeoprichter Rudy Uijtenhaak in het net verschenen nieuwe nummer van Twinkle. De webwinkel die hij in 2005 opzette met zijn neef Roy verwerkt ongeveer tweeduizend orders per week en houdt dagelijks gemiddeld zeventien mensen aan het werk. De groei zit er ook dit jaar goed in, aldus Uijtenhaak: januari 2010 leverde twee keer zoveel omzet op als januari 2009.
'Geen cowboys'
Tijdens het Thuiswinkel Awards Gala van vorig jaar werd Label54 gelauwerd als meest favoriete van alle publieksprijswinnaars in de categorie klein. Volgens Uijtenhaak heeft het succes geleid tot meer vertrouwen van merken en winkeliers: ‘We hebben altijd heel duidelijk gemaakt dat we geen cowboys zijn die snel willen scoren, maar dat we een langetermijnvise hebben.’
Betaalsysteem
Na de erkenning van vorig jaar voegde Label54 veel nieuwe functionaliteiten toe aan de webhop, waarover u meer kunt lezen in Twinkle. Voor dit jaar staat buitenlandse expansie op de rol, om te beginnen in Engeland. Uijtenhaak: ‘Het enige waar we nu tegenaan lopen is dat het betaalsysteem met ponden om moet kunnen gaan. De volgende stap is Duitsland. De uitdaging daar is de vertaling van de site en het samenstellen van een collectie voor de Duitse markt.’
De toevoeging van catwalk-filmpjes aan de site, de introductie van een eigen kledinglijn en de verkoop van kinderkleding staan ook hoog op het verlanglijstjes van de neven Uijtenhaak.
Het complete interview met Uijtenhaak is te lezen in Twinkle nummer 3, die deze week is verschenen. De mysteryshopper van Twinkle bracht ook een bezoek aan de site. Over zijn bevindingen kunt u hier lezen.
Wat ik nogal bijzonder vind aan Label54, is dat ze betaling onder Rembours zeggen aan te bieden, maar om het moment dat je wilt afrekenen deze optie niet kan selecteren. Hoe kunnen deze heren dan wel een thuiswinkelwaarborg gekregen hebben? Krijg je die niet alleen als je volgens alle wettelijke eisen voldoet?
Beste Jasper,
Label54 biedt wel degelijk de optie betaling onder rembours aan maar tot voor kort was het inderdaad moeilijk te vinden hoe dit in zijn werk gaat. Voor de jaarlijkse thuiswinkelwaarborg-certificering hebben we dit ook inderdaad aan moeten passen en inmiddels komt de informatie over deze betaaloptie duidelijk naar voren bij het bestelproces. Mocht je onder rembours willen betalen kies je voor betalingsmethode 'Overschrijving' en stuur je een mailtje naar info @ label54.nl om aan te geven dat de order onder rembours verzonden mag worden. Voor meer informatie over de betalingsmogelijkheden bij Label54 zie de volgende link: https://www.label54.nl/default.asp?cntCat=1&cntId=145
Groetjes, Lorraine Label54
Waarom deze drempel zo hoog leggen alsnog? Het is iets van een verbetering, maar waarom niet gewoon een hele simpele optie in de checkout met "Rembours"?
Of willen jullie het jullie klanten zo moeilijk mogelijk maken voor deze betaaloptie? Wordt er zoveel mee gefraudeerd? De kosten van 15 euro onder rembours lijken mij ook niet echt reëel?
Beste Jasper,
De drempel is inderdaad wat hoog en het zou simpeler kunnen. Daar wij binnenkort de mogelijkheid 'kopen op rekening' gaan aanbieden en wij verwachten dat de vraag naar rembours hiermee zal dalen hebben wij ervoor gekozen om rembours op deze manier aan te bieden. Moeilijk willen we het klanten natuurlijk niet maken en het aantal fraudegevallen met rembours is zeer laag. De extra verzendkosten die wij voor rembours vragen zijn gebaseerd op de kosten die TNT hiervoor rekent. Wij verdienen hier dan ook niets op.
Groetjes, Lorraine Label54
ik denk dat jasper nog niet zo veel rembours zendingen verstuurd, dan zou hij er wel achterkomen dat vele bestellingen enkele weken op het postkantoor blijven liggen.