Twinkle | Digital Commerce

De Bijenkorf biedt digitale catwalk in nieuw 3D-magazine

2017-05-27
180101
  • 1:11

De Bijenkorf heeft in stilte een interactief magazine gelanceerd, van waaruit getoonde producten direct kunnen worden besteld. De eerste editie, die begin februari verscheen, biedt onder meer ‘digitale fashion catwalks, interactieve kleedkamers en heel veel aanbiedingen’.

Het zogenoemde iMagazine van De Bijenkorf wekte de aandacht van Geert Jan Smits van adviesbureau Jungle Minds. In het komende nummer van Twinkle schrijft hij: ‘ De Bijenkorf toont een digitale fashion catwalk waar de modellen de nieuwste creaties tonen. Met een simpele klik kan de bezoeker de artikelen ook daadwerkelijk aanschaffen. De ervaring is werkelijk prachtig.’

Bomvol en iFly
Het iMagazine van De Bijenkorf doet denken aan de Bomvol en iFly, digitale magazines van respectievelijk Bol.com en KLM die ook nog gepersonaliseerd werden. De online-mediawinkel trok eind vorig jaar onverwacht de stekker uit Bomvol, omdat het na 24 edities tijd zou zijn voor iets nieuws. De investeringen waren ook niet gering: elke editie, zo gaf Bol.com te kennen, bood twee maanden lang werk aan tien mensen.

Papieren magazines
Sinds De Bijenkorf een jaar geleden weer online ging verkopen, worden ook de maandelijkse papieren magazines van het warenhuis digitaal beschikbaar gemaakt (maartnummer hier). Ook daarin is het mogelijk producten vanuit de folder te bestellen.

Wanneer er een nieuw iMagazine verschijnt, kon een woordvoerster van De Bijenkorf niet zeggen.