E-commerce is een belangrijke pijler in de onlangs gedefinieerde groeistrategie van Wal-Mart, de grootste retailketen ter wereld. Ook waar Wal-Mart geen winkels heeft, wil het online voet aan de grond krijgen.
Een en ander is te lezen in een memo van Vice Chairman Eduardo Castro-Wright aan het personeel van Wal-Mart. Hij praat hen onder meer bij over de oprichting van Global.com, een speciale opgezette business unit die de internationale online-groei moet aansturen.
Winkels
Uit de woorden van Castro-Wright valt op te maken dat Wal-Mart nieuwe markten zal aanboren, die alleen op het web worden bediend: ‘We zoeken de online-groei zowel in de ontwikkelde markten waarin we nu met winkels én webwinkels aanwezig zijn, als in markten waarin we dat niet zijn.’
Platform
Wal-Mart heeft winkels in vijftien landen en aparte e-commerce sites voor de Amerikaanse, Britse, Braziliaanse en Mexicaanse markt. De bedoeling is dat alle online-activiteiten gaan draaien op één centraal platform.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Walmart alleen online in nieuwe markten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.