TNT breidt zijn e-commerce activiteiten uit met de overname van TopPak. Dat is een specialist in e-fulfilment die jaarlijks zo’n 10 miljoen euro verdient aan de verwerking van ongeveer 6 miljoen pakjes. De honderd werknemers van TopPak blijven werkzaam in Houten.
Schakel
Financiële details over de overname maakten beide bedrijven vandaag niet bekend. In een persbericht laat TNT weten dat de positie van TNT Post Pakketservice als marktleider in de distributiemarkt wordt versterkt door de deal. Bovendien, zo schrijft het bedrijf, ‘voegt de ondernemning (TNT, red.) een belangrijke schakel toe aan haar e-fulfilment dienstverleningsketen'.
Neckermann.com
De overname van TopPak past binnen de Vision 2015 -strategie van TNT, die begin december werd ontrold. Het bedrijf stelt zich sinds kort op als hoofdaannemer voor retailerketens met een online-verkoopwens. De webwinkels van WE Fashion en M&S Mode zijn daar de eerste concrete resultaten van. Het e-fulfiment voor die webwinkels ligt in handen van Neckermann.com.
In Twinkle nummer 2 van dit jaar, die volgende week verschijnt, leest u meer over de e-commerce aspiraties van TNT Post.
6 miljoen pakjes per jaar? Voor wie dan allemaal?
Kees.