Twinkle | Digital Commerce

Marktplaats.nl begint op iBood te lijken met Slimme Deals

2017-05-27
180101
  • 1:19

Marktplaats.nl heeft een vervolg gegeven aan zijn pilot met Slimme Deals. Vanaf vandaag gaat elke dag een ander product in de aanbieding op Slimmedeals.marktplaats.nl. De focus is voortaan meer product- dan merkgeoriënteerd.

Dat laat de handelssite weten aan Twinkle. Wekenlang bood Marktplaats.nl geen Slimme Deals - merkproducten tegen tientallen procenten korting - meer aan. Omdat ook het bijbehorende Twitter-account inactief was, leek het concept met zogenmoemde flash sales een stille dood gestorven.

Vorige week maakte Martplaats.nl aan Twinkle duidelijk dat er spoedig een vervolg van de pilot aan zat te komen, op basis van feedback van gebruikers. Met de aanbieding van twee oplaadbare elektronische tandenborstels van Philips is het vandaag zover.

‘Pilot geïntensiveerd'
Volgens Marktplaats.nl wordt de pilot met Slimme Deals, eind vorig jaar goed voor 450.000 bezoekers per maand, vanaf heden ‘geïntensiveerd’. In plaats om de paar dagen enkele, komt er voortaan iedere dag maar één nieuwe aanbieding te staan op de site. Daarmee komt de nadruk sterker op dat ene product te liggen, dan op het merk dat voorheen meerdere producten tegelijk als Slimme Deal aanbood. De uitverkoophoek van Marktplaats.nl begint zo heel erg te lijken op iBood en andere sites met eendaagse webwinkelaanbiedingen.

Winkelbee
Wie een product koopt op Slimmedeals.marktplaats.nl, doet een transactie bij Marktplaats’ partner Winkelbee, het bedrijf dat ook zorg draagt voor de orderverwerking. Winkelbee betaalt Marktplaats.nl een commissie voor elk product dat als Slimme Deal wordt gesleten. Francine van Dierendonck, marketingdirecteur bij Marktplaats.nl, maakte al duidelijk dat de handelssite zelf geen retailambities koestert.