Dinsdag 16 februari 2010

16208 keer gelezen1 x gereageerd

BCC opent webwinkelhoekje met schadeproducten

BCC opent webwinkelhoekje met schadeproducten

Elektronicaketen BCC heeft een gedeelte van zijn nieuwe site ingericht om beschadigde producten aan de man te brengen. Bezoekers van de ‘gewone’ webwinkel krijgen te zien of hetzelfde product met een beetje schade voor minder geld kan worden gekocht.

BCC testte de nieuwe webwinkelsectie de afgelopen weken en kondigt de ‘schadeshop’ vandaag officieel aan. De artikelen die erin staan hebben lichte transportschade opgelopen of zijn beschadigd door verplaatsing in een van de 53 fysieke winkels van BCC. Ook de laatste (showroom-)modellen uit de winkels kunnen uiteindelijk een plaats krijgen in de shop.

Garantie
De elektronicaketen benadrukt dat alle producten in het schadehoekje, tot op heden vooral witgoed, 100 procent functioneren en biedt standaard minimaal twee jaar garantie op de modellen. Ook ruilen is mogelijk. Omdat de aard van de schade voor ieder product op Bcc.nl/schademodellen verschilt, zijn alle artikelen voorzien van gedetailleerde foto’s en pijlen die duidelijk maken waar de kras of deuk zich bevindt.

Aan huis bezorgd
Feitelijk biedt BCC met de online-schadehoek een manier om beschadigde artikelen bij een groot publiek onder de aandacht te brengen. In tegenstelling tot online-bestellingen van nieuwe producten kunnen beschadigde artikelen niet kosteloos in iedere BCC-winkel winkel worden opgehaald. Wie de reis naar de fysieke schadehoek van een BBC-winkel niet wil maken, krijgt het product aan huis bezorgd.

Web only dagaanbieding
De online-schadeshop is onderdeel van de vernieuwde website van BCC, die afgelopen november live ging. Onderdeel daarvan is een dagelijks wisselende web only aanbieding van een elektronicaproduct, dat tegen fikse korting wordt aangeboden. Met de eendaagse uitverkoop, vandaag een stofzuiger van Philips, hoopt BCC klanten aanleiding te geven om vaker een bezoek te brengen aan de site.

Flagship store
Een klein jaar geleden opende BCC een flagship store in een geluidswal naast de A2 bij Utrecht. Een interview daarover met manager marketing en new business Erik Jansen vindt u hier.

Als succesvolle multichannelketen was BCC eind vorig jaar jaar genomineerd voor de ´Beste bricks & clicks award'. Het zag de door ING gesponsorde prijs naar Hunkemöller gaan.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Offline vs online (Multichannel)
- Pakketverzending (Logistiek)
- Voorraadbeheer (Logistiek)
- Verzendkosten (Logistiek)
- Cross-channel (Multichannel)



Er is op dit moment 1 reactie gegeven op:
BCC opent webwinkelhoekje met schadeproducten
  1. Bneenee op dinsdag 16 februari, 2010 om 23:13

    Prima idee maar iemand die afprijzingen al gecheckt? Doe het dan niet...


Laat een reactie achter:
 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.