Een goede eindspurt kon niet voorkomen dat de Amerikaanse online-retailbestedingen vorig jaar in de min uitkwamen. De reisbranche noteerde zelfs een online-omzetdaling van 5 procent, aldus het gerenommeerde onderzoeksbureau comScore.
De inkomsten van online-retailers kwamen uit op 129,8 miljard dollar, een fractie minder dan de 130,1 miljard euro in 2008. De snelst groeiende retailcategorieën waren boeken en tijdschriften (plus 12 procent), computer software (plus 7 procent) en sport & fitness (plus 6 procent).
Goede hoop
De comeback in het holiday shopping season, toen 3,7 procent meer omzet werd geboekt dan in november en december van 2008, biedt goede hoop op betere cijfers voor 2010. Dat schrijft comScore in ’The 2009 U.S. Digital year in Review’.
Hoewel de tijden van dubbelcijferige groei al even achter ons liggen, met in 2008 een groei van 6 procent, staan de online-retailers er nog altijd goed op. ComScore omschrijft webwinkels als een ‘relative bright spot’ in het retail-landschap, die snel naar 'gezonde groeivolumes’ zou moeten kunnen terugkeren.
Reizen
Retail deed het beduidend beter dan travel online: het besteedde bedrag aan reizen daalde met 5 procent tot 79,8 miljard dollar.
Meer informatie over het rapport van comScore vindt u hier.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amerikaanse online-retail eindigt toch in de min
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.