Vigento, een starterspakket dat Vivendo samen met TNT Post en Buckaroo aanbood, is niet meer beschikbaar voor webwinkeliers in de dop. Het is het gevolg van de surseance van betaling die initiatiefnemer Vivendo heeft aangevraagd.
De samenwerking tussen TNT Post, Buckaroo en Vivendo werd vorig jaar in april aangegaan. Volgens Erik Serré, commercieel manager van Buckaroo, zijn sinds die tijd ‘tientallen klanten’ aangesloten. ‘En net als Rob (van Straten, Vivendo-directeur, red.) heeft gezegd zorgen we ervoor dat gemaakte afspraken gewoon worden nagekomen. Als het gaat over het Buckaroo-stuk van de samenwerking hoeven we nu geen enkele brand te blussen.’
Positie innemen
Tot meer bekend is over een eventuele nieuwe toekomst van Vivendo worden logischerwijs geen klanten geworven voor Vigento, dat vooral is gericht op de mkb-markt. Serré: ‘Ik begreep dat zich al partijen hebben gemeld voor een doorstart. Maar laten we Rob vooral de tijd geven om positie in te nemen, dan zien we daarna verder.’
Van Straten bevestigt vandaag aan Twinkle dat Vigento niet langer wordt aangeprezen én dat inderdaad sprake is van 'serieuze gesprekken' met bedrijven die Vivendo en zijn dertig medewerkers aan het werk kunnen houden.
Onderaannemers
Afgelopen vrijdag zei Van Straten dat het failliet van zijn bedrijf mede het gevolg was van een te groot geloof in subcontractors. Hij benoemde de koppeling met Buckaroo, die deze onderaannemers ontwikkelden, daarbij expliciet. Serré: ‘Als eigenaar van die koppeling heeft hij afspraken met externe partijen gemaakt. Wij hebben daar geen directe schade van ondervonden.'
Niet probleemloos
Van Straten zelf verduidelijkt: 'Externe ontwikkelaars konden de koppeling voor 150 euro downloaden bij Webshopextension.nl, maar voor dat geld dan wel zonder support. Toen de koppeling niet probleemloos bleek te installeren, voor alles onze fout, is de narigheid op de weblogs begonnen. Inmiddels is die koppeling opnieuw gemaakt en gewoon goed. Iedereen die slechte software van ons gekocht heeft, heeft nieuwe gekregen of kan die alsnog krijgen.'
Vervelend dat het zo is gelopen. Alhoewel een nieuwe frisse start beter is aangezien alle lopende contracten voorbij zijn. En er stapsgewijs aan een nieuwe orgaisatie kan worden gewerkt. Succes Rob het Vigento idee blijft goed!
Leon /Winkelvoorjou
Opvallend hoe zo'n Van Straten blijft wijzen op fouten van anderen. Een verantwoordelijk ondernemer zegt gewoon: 'Ik heb mijn outsourcing niet goed geregeld, daar ben ik zelf verantwoordelijk voor'
Graag wil ik duidelijk stellen dat Rob van Straten eens te meer heeft aangegeven dat hij primair verantwoordelijk is. 'Voor alles' is de gebrekkige software de fout van Vivendo, erkent hij hierboven. Ook in reactie op het bericht over de surseance van vrijdag heeft hij het boetekleed aangetrokken. Zie http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2010/01/vivendo-vraagt-surseance-/index.xml
@Arjan, Sorry hoor Arjan, maar in het persbericht geeft hij heel de wereld de schuld behalve zichzelf. Nadat er reacties zijn hierover trekt Rob van Straten het boetekleed pas aan. Naar mijn mening Te Laat! Dit is erg kenmerkend!
Dit doet niet af aan het feit dat ik niemand een faillissement gun en dat ik Dhr van Straten veel succes wens in zijn verdere carrière.
En waar blijft mijn extensie dan die ik reeds heb aangekocht!!! Ik heb al meerdere malen via info@webshopextensions.nl de download aangevraagd maar GEEN REACTIE (hugodegroot@gmail.com)
Extensie: zip2adress
Vraagt Vivendo surseance aan of niet? Bij Dutchento lees ik het volgende: http://www.dutchento.org/blog/31-nederlands-nieuws/296-vivendo-surseance-van-betaling-of-toch-niet.html