Topman Mark McKeon denkt dat V&D op termijn een online-omzet van honderd miljoen per jaar kan behalen. De webwinkel genereert nu ongeveer evenveel omzet als een gemiddeld filiaal.
Dat melden verschillende bronnen. McKeon deed zijn uitspraken afgelopen vrijdag, toen een nieuwe flagship-store van de warenhuisketen werd geopend in het centrum van Rotterdam.
'Binnen vijf jaar'
Volgens het Nederlands Dagblad zei McKeon daar dat de honderd miiljoen aan webomzet ‘binnen vijf jaar’ in beeld komt. Ter vergelijking: dat is meer dan de online-omzet die Hema (90 miljoen euro) en Neckermann.com (87,5 miljoen euro) vorig jaar boekten en die deze bedrijven respectievelijk de 14e en 15e plek bezorgden in de Twinkle100.
Kwart miljoen
Hoeveel omzet V&D op dit moment genereert online, wilde Mckeon niet kwijt. Wel zei hij dat die op het niveau ligt van de omzet in een gemiddeld filiaal. V&D heeft 62 winkels in Nederland. Vd.nl trekt ongeveer een kwart miljoen unieke bezoekers per week.
A-merken
In 2010 moet de webwinkel, die nu ruim een jaar live is, de omzet van de grootste V&D-vestiging kunnen evenaren, aldus Mckeon. Volgend jaar wordt het assortiment in de relatief leeg en in stilte begonnen webshop opnieuw uitgebreid. Dan zullen ook meer A-merken via de site verkrijgbaar zijn. Binnenkort start V&D overigens met de acceptatie van Air Miles als 'betaalmiddel' online.
La Place
Het online-assortiment van V&D’s restaurantformule La Place is de afgelopen periode uitgebreid. McKeon over LaPlace@home, de vorig jaar geopende bestelservice: ‘De formule van het gemak door online een breed assortiment aan verse kant-en-klare gerechten te kunnen bestellen, is de kracht van Laplace.nl.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
V&D-topman: 'In vijf jaar naar honderd miljoen webomzet'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.