Otto is eigenaar geworden van de merknaam Quelle, tot voor kort een grote concurrent op de Duitse thuiswinkelmarkt. Otto kocht ook de Russische activiteiten van Quelle.
Dat schrijft Reuters. Volgens het persbureau is met de deal een ‘double digit million euro sum’ gemoeid, een bedrag dus van minimaal tien miljoen euro.
Voor dat geld krijgt Otto ook een aantal andere merknamen van Quelle in handen. FotoQuelle, dat ook in Nederland actief is, valt buiten de deal.
Etalage
Quelle slaagde er afgelopen jaar niet in een  nieuwe investeerder te vinden voor zijn activiteiten in thuisland Duitsland. De  stekker ging eruit en de internationale activiteiten gingen in de etalage, net  als de succesvolle thuiswinkelzender HSE24.
Rusland
Met de overname van Quelle Rusland, volgens Reuters goed voor 170 miljoen euro aan  jaaromzet, bouwt Otto zijn marktleiderschap op de Russische postordermarkt  verder uit. Otto zelf boekt jaarlijks ongeveer tweehonderd miljoen omzet in  Rusland.
FotoQuelle Nederland
Quelle, onderdeel van het  kwakkelende retailconcern Arcaondor, vertrok twee jaar geleden uit Nederland. FotoQuelle Nederland, dat  toen de financiële afwikkeling voor zijn rekening nam, heeft nog altijd een  sterke positie op de markt voor foto-ontwikkeling in ons land. Financieel  verantwoordelijke Marc van der Helm maakt zich geen zorgen over de toekomst van  de Nederlandse fototak, met of zonder het huidige moederbedrijf. Tegen  Twinkle zei hij: ‘Wij zijn solvabel en hebben liquiditeit genoeg.’

Ja leuk is dat en in Tilburg wordt de een na de ander ontslagen, worden tijdelijke contracten niet verlengt en staat het pand te koop