Twinkle | Digital Commerce

Sears.com schakelt andere winkeliers in

2017-05-27
170130
  • 1:07

Het Amerikaanse warenhuis Sears gaat zijn website openstellen voor andere retailers. Op commissiebasis én tegen betaling van een maandelijkse fee krijgen zij toestemming om hun producten via Sears.com aan de man te brengen.

‘Het marktplaatsplatform geeft de consument meer winkelmogelijkheden en daarbij stelt het ons in staat om nieuwe communicatielijnen met onze zakenpartners te openen’, lichtte de woordvoerder van Sears toe. Volgens hem is de uitbreiding ‘een evolutie binnen het proces dat wij in november 2008 met onze internetpartners begonnen zijn’.

Trend
Geïnteresseerde retailers kunnen zich aanmelden op seller.marktplace.sears.com, waarna Sears alle transacties op zich zal nemen. De individuele winkeliers blijven echter zelf verantwoordelijk voor het invullen van de klantenservice en de afronding van een order. De maandelijkse fee is trouwens vastgesteld op 40 dollar en de commissiepercentages per verkocht product liggen tussen de 15 en de 20procent.

De Sears Holding Group weet nog niet of en wanneer die ook haar andere sites (Kmart.com en LandsEnd.com) bij het platform betrekken zal. Scot Wingo, CEO bij ChannelAdvisor bespeurt in ieder geval een (succesvolle) trend. ‘Het komende jaar zullen er nog veel meer marktplaatsopties bijkomen, voor zowel consumenten als retailers.’

De jongste zet van Sears is overigens niet compleet nieuw te noemen, aangezien Wal-Mart en eBay onlangs vergelijkbare diensten in het leven hebben geroepen.