Twinkle | Digital Commerce

Initiatiefnemers Kortingscode.net testen Actiecode.nl

2017-11-09
171130

Imbull.com, het bedrijf achter Kortingscode.net, lanceert vandaag een nieuwe site die kortingscodes van online-retailers verzamelt. De kortingen van Actiecode.nl worden ook in papieren media gecommuniceerd.

Kortingscode.net is in korte tijd uit zijn jasje gegroeid, verklaart Jochem Vroom de lancering van Actiecode.nl: ‘De site kreeg een grote bezoekersstroom te verwerken en werd steeds trager. We moesten update na update uitvoeren en bovendien konden we niet alles maken wat we wilden maken. Daarom hebben we besloten een nieuwe site te bouwen, die geheel voldoet aan onze wensen.’

Hyves-community
Kortingscode.net, dat draait op open source software van Joomla, blijft wel bestaan. Volgens Vroom genereert de site een vaste stroom bezoekers, die gewoon welkom blijven. De site, waar een flinke Hyves-communty achter hangt, zal wel worden onderhouden, maar niet meer worden uitgebouwd.

Geen registratie
De nieuwe site Actiecode.nl draait op een eigen content management systeem van internetbureau Flink. De site verzamelt naar eigen zeggen ‘alle kortingen, aanbiedingen en kortingscodes die beschikbaar zijn op het internet.’ Wie een code wil gebruiken hoeft zich niet eerst te registreren.

Aandacht in kranten
Imbull.com wil Actiecode.nl actief onder de aandacht gaan brengen in kranten en andere printmedia. Vroom: ‘In die advertenties wijzen we op de kortingen of acties van tien verschillende webwinkels. “Bestel nu met 10 procent korting bij Dell”, of “Betaal nu geen verzendkosten bij Bol.com”. Daarmee krijgen die webwinkeliers exposure in mainstream media, maar dan wel op ons conto.’