Twinkle | Digital Commerce

Reviews Kieskeurig.nl in fysieke winkels Its

2017-05-27
170130
  • [nieuws]
  • 1:17

De prijskaartjes van ongeveer de helft van de producten van Its zijn voorzien van consumentenbeoordelingen op Kieskeurig.nl. Er zit geen direct business model achter deze samenwerking, aldus Kieskeurig-uitgever Sander ten Dam.

De barter-deal die de vergelijkingssite sloot metImpact Retail, het moederbedrijf van elektronicaketen Its, moetKieskeurig.nlsimago als leidraad voor consumenten verstevigen. Ten Dam: Ons doel is consumenten zo goed mogelijk te informeren voor ze tot een substantile aankoop overgaan. En waarom zouden we dat niet doen op andere plekken dan onze site?

Bijvoorbeeld omdat Kieskeurig.nl online wel en offline geen affiliate fee opstrijkt als een consument tot aankoop overgaat. Dat klopt, zegt Ten Dam, maar veel van onze site-bezoekers kopen uiteindelijk toch al bij de lokale fysieke retail.

Minimaal vier

Voorwaarde voor vermelding op de prijskaartjes van Its, is dat minimaal vier consumenten een review over een bepaald product hebben geplaatst op Kieskeurig.nl. Behalve een gemiddeld eindcijferzijn ook rapportcijfers op deelgebieden afgedrukt,zoals over de geluidskwaliteit van een televisie.Ten Dam verwacht dat steeds meer producten uit de schappen van Its straks zullen zijn voorzien van de klanbeoordelingen, die tweewekelijks worden aangepast om up-to-date te blijven.

Prijstopper

Impact Retail en Kieskeurig.nl kijken naar de optie om productbeoordelingen ook in de winkels van Prijstopper een plek te geven. Ten Dam: Maar de plannen daarvoor zijn nog niet concreet. Het is ook een heel anders model winkel, waarin aanbiedingen echt centraal staan.

In een interview met Twinklevertelde directievoorzitter Philppe Smitenige tijd terug uitgebreid over de multichannelʎn multibrand strategie van Impact Retail. Dat artikel kunt uhierlezen.