Twinkle | Digital Commerce

TNT Fashion zoekt groei in thuisbezorging

2017-05-27
170130
  • 1:04

TNT Fashion, Europees marktleider op het gebied van logistieke oplossingen voor fashion retailers, bezorgt voortaan ook kleding bij de consument.

De TNT-divisie onderhandelt momenteel met bestaande retailpartners over de bezorging van internetaankopen aan huis, aldus directeur Cor Noorlander in Het Financieele Dagblad.

Logisch
Volgens Noorlander is het een logische stap voor TNT Fashion: 'We verzorgen nu voor veel bedrijven het gehele traject tussen de fabriek in Azië en de winkel in Europa. Deze klanten hebben hun internetverkoop nu anders gefaciliteerd, terwijl die voorraad toch bij ons ligt. Het is dus heel goed mogelijk om die bestellingen via TNT Express thuis te bezorgen.'

Niet hangend
Enige minpunt is dat de bestelde kleding niet hangend kan worden vervoerd, erkent Noorlander in het FD: 'Maar dat is alleen een probleem als iemand drie winterjassen tegelijk zou bestellen, want daar blijft in een doos niets van over.'

Maatregelen
Twentse media berichtten vorige maand dat TNT Fashion niet ontkomt aan bezuinigingsmaatregelen nu de modeverkopen als gevolg van de economische crisis stagneren. Medewerkers in het Nederlandse hoofdkantoor in Oldenzaal is gevraagd om op 'vrijwillige basis' overuren te draaien zonder vergoeding.

'Redelijk spectaculair'
Desondanks zijn de activiteiten van TNT Fashion over de hele linie winstgevend, aldus Noorlander in het FD. De divisie groeit naar zijn zeggen 'redelijk spectaculair', met 10 tot 15 procent per jaar.